مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز ۵۰ درصد افزایش یافت

1403/01/26 - 10:43 - کد خبر: 111363 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته میزان تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده»، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۶۱ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند، افزود: در این بازه زمانی سه هزار و ۵۱۷ دستگاه اتوبوس ایرانی از این پایانه مرزی تردد کردند.
وی با اشاره به تردد ۱۳۱ هزار دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از این پایانه مرزی در سال گذشته، اظهار کرد: آمار تردد وسایط نقلیه سنگین از این پایانه نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۶۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۶۷ هزار و ۸۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کردند.
علیزاده، ادامه داد: سال گذشته از پایانه مرزی جلفا بیش از ۱۱۵ هزار دستگاه کامیون ایرانی و خارجی تردد کردند که بیش از ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۶۶ هزار دستگاه کامیون خارجی است و ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد کردند.
علیزاده، افزود: میزان تردد اتوبوس های ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی در سال گذشته حدود سه هزار دستگاه بود.
نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل دو سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در دو  طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز ۵۰ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار