دبیرکل حزب رفاه و سلامت:

خلأ احزاب در ساختار قدرت کشور/ مردم پشتوانه قدرت هستند

1403/01/26 - 10:51 - کد خبر: 111362 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل حزب رفاه و سلامت گفت: خلا احزاب در ساختار قدرت کشور ما وجود دارد و تمام جوامع دمکراتیک از طریق احزاب فعالیت های خود را انجام می دهند.

به گزارش نصر، دومین نشست خبری حزب رفاه و سلامت استان آذربایجان شرقی ظهر امروز 25 فروردین برگزار شد.
"شهرام دبیری" در دومین نشست خبری حزب رفاه و سلامت گفت: خلا احزاب در کشور ما وجود دارد و تمام جوامع دمکراتیک از طریق احزاب فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی ادامه داد: آگاهی و بینش سیاسی و اجتماعی مردم با تشکیل این نوع احزاب بیشتر شده و برای تصمیم گیری در جامعه اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.
وی اضافه کرد: شورای مرکزی این حزب و سایت و فضای مجازی تشکیل و در روز های آینده آغاز به عضوگیری خواهیم کرد.
دبیری گفت: قبل از انتخابات مجلس نیز برنامه ها و اهداف حزب را برای نمایندگان مجلس فرستادیم.
در ادامه سخنگوی حزب رفاه و سلامت استان نیز در ادامه گفت: فرهنگ فعالیت های حزبی در دنیا چهارچوب و اصولی دارد، حزب زمانی تاسیس می شود که پشتوانه آن یک فکری باشد که مفهوم تحزب این است که به نظر می رسد آن فکر می‌تواند به جامعه مفید باشد که با تشکیلات و ساختار همراه است و در کشور ما ساز و کار قانونی آن وجود دارد. 
"علیرضا رحیمی" ادامه داد: چارت تشکیلاتی برای حزب طراحی کرده ایم که هم قابلیت اجرایی عملیاتی و هم قابلیت کار های تحقیقاتی، مطالعاتی و استراتژیک را در آن دیده ایم.
وی ادامه داد: بالاترین مرجع حزب، مجمع عمومی است، حزب ما حزب فولکس واگنی نیست، ظرف یک الی دو ماه ساختار حزب را در شهرستان ها ايجاد خواهیم کرد، همه اقشار مختلف جامعه می‌توانند در این حزب عضو شوند.
دبیری در ادامه با توضیح به این که علت تشکیل حزب علی رغم مشغله هایش چیست، گفت: مشارکت مردم در انتخابات ضعیف است، بخاطر این که مردم احساس می کنند در تصمیم گیری ها تاثیرگذار نیست هدف ما در حزب این است که بتوانیم اثرگذاریشان را در تصمیم گیری ها اعلام کنیم، هدف ما ارتقای بینش سیاسی مردم است.
دبیر این حزب افزود: از کاندیدا هایی که در دور اول حمایت کرده بودیم در دور دوم نیز حامی آن ها خواهیم بود.
دبیری گفت: در رابطه با ایجاد قدرت اجتماعی، معتقدیم که قدرت فقط از طریق مردم و تغییرات و اصلاحات همیشه از پایین به بالا ممکن خواهد بود و این مردم است که تغییرات و اصلاحات را محقق می سازند. 
وی در پاسخ به برنامه حزب برای توسعه آذربایجان توضیح داد: برای توسعه آذربایجان، تقویت بخش خصوصی، خروج اقتصاد از اقتصاد دولتی؛ همه رانت ها و مشکلات در بخش های دولتی وجود دارد و در بخش خصوصی چنین اجازه هایی برای رانت داده نمی شود، تلاش ما این است بتوانیم اقتصاد را اقتصاد مردمی و خصوصی کنیم.
وی ادامه داد: در رابطه با دریاچه ارومیه، مس آذربایجان و.. برنامه هایی داریم که اعلام خواهیم کرد.
سپس رحیمی در پاسخ به مسئله شفافیت مالی و گزارش عملکرد گفت: شفافیت مالی خواهیم داشت، منابع تامین مالی و هزینه کرد ها را اعلام خواهیم کرد و این گونه است که مردم اعتماد خواهند کرد، در رابطه با ورزش حال خوبی نداریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر گفت: برای الزامات ثبت حزب و اخذ مجوز نیاز است در قدم اول کسانی که از نظر اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و در خصوص بانوان کسانی که همفکر بودیم جلو برده ایم، سه - چهار نفر از اعضای حزب نسبت فامیلی دارند، در این حزب انتخاب ها از سوی مجمع خواهد بود که در روز های آینده گزارش آن به اطلاع خواهد رسید. 
وی افزود: در مورد قدرت و ثروت، فلسفه حزب این است که قدرت به دست بیاورید و افکار را به جا بنشانید، قدرت نیز از طريق مردم به دست می آید این الگوی تمام احزاب است، باید قدردان امثال آقای دکتر دبیری باشیم که در چنین مسئله ای قدم گذاشتند.
دبیری در ادامه افزود: در حزب ما افراد مختلفی از جوامع مختلف وجود دارد، تلاش ما این بود که از جناح های سیاسی موجود وجود نداشته باشد، قدرتی که حزب کسب می کند برای انجام برخی کار ها به پشتوانه مردم است.
وی خاطرنشان کرد: از ثروت برای رفاه و خدمت به مردم استفاده کرده ایم و هیچ وقت از قدرت برای بدست آوردن ثروت استفاده نکرده ایم، در همین بیمارستان که احداث کرده ایم 20 سال است که شرکت تشکیل دادیم و سال گذشته سود سهام پرداخت کردیم، چه کسی حاضر می شود که کاری انجام دهد و 20 سال سودی نداشته باشد.
وی افزود: در ارتباط با دموکراسی اعتقاد به جمهوریت داریم، دسته بندی سیاسی در کل دنیا بنام اصلاح طلب و اصولگرا نداریم این ها ساخته داخل کشور ما است، ما یک حزب مستقل هستیم و به دموکراسی اعتقاد داریم.
رحیمی در پایان این نشست گفت: احزاب در کل ایران عملکرد خوبی شاید نداشته اند و مردم بدبین هستند، ما امیدواریم این حزب در آذربایجان همیشه پیشگام نیز، پیشگام عمل کند.
انتهای پیام/
خلأ احزاب در ساختار قدرت کشور/ مردم پشتوانه قدرت هستند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار