پکن کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

1403/01/26 - 07:40 - کد خبر: 111350 نسخه چاپی

نصر: وزارت امور خارجه چین، در نخستین واکنش رسمی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، از دو طرف خواست خویشتن‌داری کرده و از تنش‌ها بکاهند.

به گزارش نصر، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه اعلام کرد: پکن عمیقاً از وضعیت کنونی ایران و اسرائیل نگران است و از طرف‌های مربوطه می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، خونسردی خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری کنند.
به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.
در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق بود.
انتهای پیام/
پکن کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار