معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه؛

منابع آبی مراغه بدون در نظر گرفتن ظرفیت سد علویان مدیریت شود

1403/01/25 - 16:20 - کد خبر: 111333 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: اگرچه در این شهرستان میزان بارش سال آبی جاری در مقایسه با سال قبل بهتر است اما منابع آبی برای جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی آب، باید بدون در نظر گرفتن ظرفیت سد علویان مدیریت شود.

به گزارش نصر، حفظ آمادگی برای مقابله با هرگونه تنش آبی احتمالی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاه‌های متولی آب در شهرستان باید هرچه سریع‌تر برنامه خودشان را در این زمینه تدوین و به فرمانداری ارسال کنند.
به گفته وی تمام دستگاه‌ها اجرایی شهرستان نیز برنامه‌هایشان در خصوص تحقق شعار سال را باید تدوین و به فرمانداری ارسال کنند؛ ضمن توجه به اینکه به جز چند دستگاه اجرایی، بیشتر ادارات سند چشم‌انداز توسعه شهرستان را هنوز ارسال نکرده‌اند.
فرماندار مراغه همچنین تا آخر فروردین ماه به روسای ادارات شهرستان فرصت داد تا این سند را به فرمانداری ارسال کنند و اضافه کرد: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بر مبنای همین برنامه‌ها خواهد بود.
«مینویی» این را هم بیان کرد که زاویه نگاه در تدوین سند توسعه شهرستان باید آرمان‌گرایانه باشد و برنامه‌های میان‌مدت یکی دو ساله و پنج ساله تدوین شود؛ ضمن توجه به اینکه عملکرد پنج سال گذشته ادارات نیز بر مبنای عدد و رقم باید تهیه و به فرمانداری ارسال شود.
وی همچین با اشاره به پایش ورود و خروج کارمندان، افزود: متاسفانه ورود و خروج‌های کارمندان قابل قبول نیست و روسای ادارات باید مسئولیت صفر تا صد کارها را بر عهده بگیرند و پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: تمام ادارات دولتی باید به دستگاه ورود و خروج مجهز شود و رییس اداره باید اولین نفر حاضر در محل اداره و آخرین نفر ترک‌کننده محل کار باشد.
فرماندار مراغه هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، ضرورت حضور روسای ادارات در جلسات تخصصی، پاسخگو بودن مسئولان در قبال مصوبه‌های جلسات و احصا و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را نیز در این جلسه به روسای ادارات گوشزد کرد.

مردم ولی‌نعمتان این نظام مقدس هستند
فرماندار مراغه ضمن تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، بیان کرد: در برخی از ادارات شهرستان در شأن مردم رفتار نمی‌شود و این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا مردم ولی‌نعمتان این نظام مقدس هستند.
«مینویی» از روسای ادارات خواست تا دیدارهای مردمی را به صورت مستمر در دستور کار قرار دهند و اقامه نماز جماعت و پخش اذان در ادارات را مد نظر داشته باشند.
وی همچنین استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و فعال کردن روابط عمومی در ادارات را خواستار شد و افزود: مشارکت در بازسازی عتبات عالیات نیز باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گفته وی اگر هر شهروند برای بازسازی عتبات عالیات مبلغ بسیار اندکی اختصاص دهد، روند بازسازی به سرعت طی خواهد شد.‌

مسئولیت‌؛ امانتی که باید به نحو احسن به سرمنزل مقصود برسد
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این جلسه مسئولیت‌ها را امانتی خواند که باید به نحو احسن به سرمنزل مقصود برسد و افزود: روسای ادارات با همت بیشتر وارد عرصه کار و تلاش شوند و به صرف حضور در اداره اکتفا نکنند.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: حل برخی از مشکلات فراتر از اختیارات مسئولان محلی است اما روسای ادارات می‌توانند برخی دیگر از موارد را مرتفع کنند.
وی همچنین به زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان جراح هم واکنش نشان داد و افزود: شرط گذاشتن به بیماران مبنی بر اینکه اگر فلان میزان زیرمیزی بدهید، عمل جراحی مطلوب‌تر خواهد بود، دور از انسانیت است.
به گزارش ایرنا در این جلسه برخی از مسئولان محلی از جمله شهردار مراغه هم نقطه‌نظرهایی را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند؛ برای نمونه «شهرام مروتی» از جایگاه مدیریت شهری این موضوع را یادآوری کرد که ۱۶ اردیبهشت به عنوان «روز مراغه» در پیش بوده و بزرگداشت این روز تنها با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است.
انتهای پیام/ 
منابع آبی مراغه بدون در نظر گرفتن ظرفیت سد علویان مدیریت شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار