معاون وزیر آموزش وپرورش:

بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است

1403/01/25 - 16:04 - کد خبر: 111330 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: بکارگیری نیروی‌های انسانی فاقد صلاحیت علمی و بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است و عوامل اداری، اجرایی و آموزشی در این مراکز باید مروج و الگوی مطلوب تربیتی برای فراگیران و مراجعان باشند.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده در نشست هم‌افزایی موسسان آموزشگاه های زبان انگلیسی اظهار داشت: موسسان و مدیران باید مراقب جریان نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی باشند تا تربیت فرزندان ما متناسب با روحیات معنوی، اسلامی و انقلابی شکل پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به انحاء مختلف در صدد نفوذ و القای افکار پلید و اندیشه غربی به نسل آینده هستند، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با شناخت عمیق اوضاع، شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان، فراگیران زبان و سایر مراجعان به مدارس و مراکز شئونات انقلابی و اسلامی را درک کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود تاکید فرمودند که مسئله عفاف و حجاب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی باید در جامعه رعایت شود و این سازمان نیز در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به ترویج آن در مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی تلاش خواهد کرد.
محمودزاده ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده در بسیاری از مدارس و مراکز غیردولتی به ویژه در حوزه‌های پرورشی و تربیتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به برخی از تخلفات در تعداد معدودی از این مدارس و مراکز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و فرزندان ایران در ساعات حضور در کلاس های آموزشی این مراکز، امانت‌هایی هستند که باید مراقبت شوند و موسسان و مدیران باید با دقت همه امورآموزشی و تربیتی مراکز را نظارت کنند و از بکارگیری نیروهای غیر همجنس و برگزاری کلاس‌های خارج از ضابطه و مختلط پرهیز کنند زیرا در صورت گزارش و مشاهده نقض قوانین با اعمال قانون و برخورد با متخلف، فعالیت این مراکز متوقف خواهد شد.
وی با اشاره به کنشگری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مدارس و مراکز غیر دولتی، افزود: مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب برای اشاعه فرهنگ اسلامی وانقلابی گام بردارند. بر اساس قانون مجوز فعالیت آموزشگاه‌ها و موسسات علمی برای آموزش افراد زیر ۲۰ سال باید از سوی آموزش و پرورش صادر شود و این سازمان با توجه به صدور برخی از مجوزهای غیرقانونی از سوی سایر دستگاه‌ها، موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد.
انتهای پیام/
بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار