یادداشت به مناسبت ۲۵ فروردین روز ملی منابع انسانی/ 

سرمایه های انسانی محور توسعه در سازمان ها

1403/01/25 - 15:43 - کد خبر: 111328 نسخه چاپی

نصر: ایجاد ‌و استقرار ارزش های اخلاقی و متعهدانه در سازمان های خدمات رسان برای ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار وظایف تخصصی از مکانیزم های آموزشی در سازمان های یادگیرنده و دارای بلوغ پیشرفته می باشد.

نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها در طول تاریخ حکومت ها جهت نظم و سازماندهی امور، تولید و سود بیشتر و افزایش بهره وری در مکاتب مدیتی با گذر از مفاهیم نیروی کار (Labor force) آدام اسمیت (که عامل ثانویه در فرایند توسعه می انگاشت)، نیروی انسانی (human  force) منابع انسانی (human resources) بیک و آرمسترانگ در نیمه دوم قرن بیستم در هزار سوم توسعه بدلیل تبدیل شدن از نقش ثانویه در تولید به نقش اساسی و راهبردی در سازمان ها به مفهوم سرمایه انسانی (human capital ) مبدل گشته و از این باب برای ارتقای کارایی  و بهره وری در دستیابی به اهداف استراتژیک سازمانی نیازمند آموزش های حرفه ای و بروز، بهداشت روانی و رفاه بیشتر برای خلق ارزش‌های بیشتر سازمانی می باشد. 
تحقق اهداف استراتژیک و دستیابی به چشم اندازها در هر سازمانی در گرو نگرش به نیروی انسانی به مثابه سرمایه انسانی در بالاترین درجه می باشد چرا که براساس تئوری پروانه ای کوچکترین کار مفید هر نیرویی می‌تواند در دراز مدت  تغییراتی بزرگ در اهداف سازمان ها ایجاد کند‌.
شرکت آب منطقه ای برای مدیریت منابع آب در گستره استان نیمه خشک آذربایجان شرقی برای تحقق تامین آب پایدار برای شهروندان استان در حالی که حجم منابع آب اش از یکسو با سدسازی های کشورهای بالادست از رودخانه مرزی ارس به شدت تهدید می شود و هم از سوی دیگر با برداشت های بی رویه ناشی ناسازگاری ذینفعان با منابع آب زیرزمینی حیات دریاچه ارومیه در آن به خطر افتاده  است با سرمایه های انسانی متخصص، متعهدانه در سال‌های تنش آبی دغدغه شهروندان استان را درک و رفع نموده است.
امید آن می رود در سالی که مزین به نام " جهش تولید با مشارکت مردم " از سوی مقام معظم رهبری می باشد  شاهد هم افزایی و مشارکت همدلانه شهروندان بالاخص کشاورزان عزیز استان در  اجرای طرحهای مدیریت بهینه منابع استان برای مصرف بهینه و خردمندانه از این عنصر بی بدیل طبیعت باشیم. انشالله 

فردین صحرایی، مدیر منابع انسانی و  پشتیبانی
انتهای پیام/
سرمایه های انسانی محور توسعه در سازمان ها نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار