وال استریت ژورنال:

تل‌آویو برای حمله مستقیم ایران به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود

1403/01/24 - 16:51 - کد خبر: 111268 نسخه چاپی

نصر: روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی مدعی شد ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ حمله به کنسولگری خود در دمشق را خواهد داد و تل آویو برای حمله مستقیم به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.

به گزارش نصر، وال استریت ژورنال به نقل از فردی که نامش عنوان نشده و ادعا می‌شود که گزارش مقام‌های عالی‌رتبه حکومت ایران را دریافت کرده، نوشت که طرح‌های حملات به اسرائیل مورد بحث قرار گرفته ولی «هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است».
وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع نوشت که این حمله ممکن است «در داخل مرزهای اسرائیل» انجام شود.
این روزنامه همچنین مدعی شد که مقامات ارشد ایران نگران نتیجه عکس پاسخ به حمله به کنسولگری خود به دمشق و احتمال رهگیری موشک‌های ایران یا حمله به زیرساخت‌های راهبردی خود از سوی اسرائیل هستند.
این گزارش خاطرنشان کرد که در سناریوهای گوناگون ایران، استفاده از نیروهای نیابتی در عراق و سوریه یا حمله به سفارتخانه های اسرائیل در سایر کشورها، به ویژه سفارتخانه های آن در کشورهای عربی پیش بینی شده است.
این روزنامه آمریکایی ادامه داد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با امیر اوهانا، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به ایران هشدار داده که به اسرائیل حمله نکند.
وال استریت ژورنال به نقل از مقام های ایرانی و انگلیسی نوشت که آنالنا بائربوک و دیوید کامرون وزیران امور خارجه آلمان و انگلیس نیز از همتای ایرانی خود خواستند که ایران به اسرائیل حمله نکند.
به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»
در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جلسه روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.
سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.
انتهای پیام/
تل‌آویو برای حمله مستقیم ایران به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار