خبر/

رونمایی از پوستر نمایش «ملک محمد» 

1403/01/22 - 13:58 - کد خبر: 111214 نسخه چاپی

نصر: «ملک محمد» عنوان نمایشی است به کارگردانی بابک و سهند قیصری، که از شنبه 25 فروردین در تئاتر شهر به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش نصر؛  اولین دید و بازدید بهاری تئاتری‌ها در سال جدید، با باز شدن درهای مجموعه تئاتر شهر تبریز بر علاقه‌مندان و مخاطبان نمایش «ملک محمد» اختصاص دارد.
این نمایش برداشت اکبر شریعت از افسانه‌های آذربایجان زنده‌یاد صمد بهرنگی است که توسط خود اکبر شریعت دراماتورژی شده است و بابک قیصری و سهند قیصری آن را روی صحنه خواهند برد.
برادران قیصری مدت زمان شکل‌گیری ایده تا اجرای نمایش را 7 ماه عنوان کردند. آن‌ها هدف خود از انتخاب این داستان و این موضوع را جلوگیری از فراموش شدن افسانه‌ها، قصه‌ها و الگوهای فرهنگی آذربایجان عنوان کردند. 
بابک قیصری در این باره گفت: وقتی برخی اتفاقات روی می‌دهد، که آدم احساس می‌کند باید بیش از پیش از فرهنگ و سنت‌های خودش مراقبت کند. این مراقبت امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با نشان دادن این سنت‌ها، رسوم و افسانه‌ها. نشان دادن الگوهای فرهنگی آذربایجان، چه در قالب کتاب، چه در قالب موسیقی، چه در قالب فیلم و تئاتر و چه در قالب مجسمه و المان به نوعی یادآوری آن‌ها و ثبت مجدد آن‌ها در اذهان مردم است.
 سهند قیصری نیز در همین رابطه افزود: مردم آذربایجان همواره با قهرمانان خود زیسته‌اند و بعد از مرگ این قهرمانان با ثبت حماسه‌های آن‌ها و انتقال سینه به سینه قصه این قهرمانان و افسانه‌ها به نسل‌های بعد، اجازه فراموش کردن آن را به خود نداده‌اند. قصه افسانه‌ها و قهرمانان آذربایجان همان قصه‌هایی است که در کودکی در گوش ما گفته‌اند و به نوعی می‌شود گفت این افسانه‌ها و این قصه‌ها همواره در زندگی مردم جاری و ساری بوده‌اند.
گفتنی است «ملک محمد» برداشت و دراماتورژی اکبر شریعت است از «افسانه‌های آذربایجان» که زنده یاد صمد بهرنگی تالیف کرده بود.
بابک و سهند قیصری کارگردانی آن را بر عهده دارند و سمانه بابازاده به همراه جمعی از بازیگران فرم و حرکت، برادران قیصری را در صحنه یاری می‌کنند.
این نمایش از روز شنبه، 25 فروردین در سالن تربیت(اصلی) تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشرا، هر روز از ساعت 19 میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و قصه‌های آذربایجان و مخاطبان هنردوست تئاتر خواهد بود.
بلیت 3 روز نخست نمایش «ملک محمد» هم اکنون آماده خرید است و در سایت ebilit.com در دسترس قرار دارد.
انتهای پیام/
رونمایی از پوستر نمایش «ملک محمد»  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار