مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز؛

۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز بازسازی شد

1403/01/21 - 14:42 - کد خبر: 111181 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز گفت: با هزینه کرد ۵۷ میلیارد ریال اعتبار ۴۰ دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان حمل و نقل مسافری این شهر بازسازی و راه اندازی شد.

به گزارش نصر، «محمد حسین زاده» روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: از این تعداد اتوبوس، ۱۰ دستگاه دوکابین و ۳۰ دستگاه تک کابین است که پس از بازسازی وارد ناوگان مسافری این شهر شدند.
وی با بیان اینکه تقویت ناوگان حمل و نقل مسافری این شهر از برنامه های مهم سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز است، اظهار کرد: این اتوبوس ها از بهمن ماه سال گذشته و در ایام تعطیلات نوروزی امسال، با تلاش بدون وقفه و شبانه روزی کارکنان حوزه فنی و تعمیرگاهی اتوبوسرانی این شهر، بازسازی، راه اندازی و به خطوط کم برخوردار درونشهری تبریز و حومه اضافه شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز گفت: ۲۴ دستگاه اتوبوس با دستور ویژه شهردار تبریز و ۱۶ دستگاه نیز از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تامین مالی شد و قطعات لازم خریداری و بازسازی شدند.
حسین زاده، ادامه داد: این اتوبوس ها به علت اشکالات فنی در پارکینگ این سازمان بدون استفاده مانده بودند که در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و ارایه خدمات بهینه برای شهروندان، بازسازی و دوباره به چرخه حمل و نقل مسافری این شهر اضافه شدند.
وی یادآور شد: در سال گذشته در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز، ۱۴۷ دستگاه اتوبوس جدید تحویل این سازمان شده است و در خطوط مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.
حسین زاده، افزود: با اجرای طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس‌های جدید، عمر مفید این ناوگان از ۱۳ سال در سال‌های گذشته به حدود ۶ سال در سال جاری کاهش یافت.
حدود ۶۸ خط اتوبوسرانی در تبریز وجود دارد و روزانه ۴۵۰ تا ۴۶۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی این شهر و بخش خصوصی در این خطوط در حال خدمات رسانی به شهروندان و جابجایی مسافران درون شهری هستند.
انتهای پیام/
۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز بازسازی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار