معاون زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز بارندگی ها در آذربایجان شرقی و لزوم مبارزه با علف‌های هرز

1403/01/21 - 10:58 - کد خبر: 111161 نسخه چاپی

نصر: معاون زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره با بارش‌های روز‌های گذشته و پیش رو از کشاورزان خواست نسبت به کود پاشی بموقع اقدام کنند.

به گزارش نصر، احمدی گفت: با آغاز بارندگی‌های بهاری تغذیه مناسب و مبارزه با علف‌های هرز، موجب افزایش تولید گندم و جو خواهد بود.
معاون زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در بازدیدی از شهرستان مراغه افزود: کشاورزان برای دست یابی به محصول بیشتر و کیفیت بالا، لازم است همزمان با بارنگی‌ها به تغذیه خوب و مبارزه به موقع با علف‌های هرز بیشتر توجه کنند.
وی اضافه کرد: برای مبارزه با علف‌های هرز، بهره گیری از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و جهادکشاورزی ضروری است.
وی با اشاره با بارش‌های روز‌های گذشته و پیش رو از کشاورزان خواست نسبت به کود پاشی و محلول پاشی بموقع اقدام کنند.
احمد تاکید کرد: تغذیه گیاهی مناسب، به موقع و به اندازه توصیه شده، همچنین موجب افزایش کیفی گندم و جو تولیدی خواهد شد.
وی افزود: همزمان با آغاز بارندگی‌ها، مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرمسیری استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: کشاورزان حتما در مبارزه با علف‌های هرز از علف کش‌های استاندارد و به میزان توصیه شده توسط کارشناسان عمل کنند.
معاون زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از دیمزار‌های آذربایجان شرقی در حال اجر است.
وی افزود: در این طرح ۴۰۸ هزار هکتار گندم دیم، یکصد هزار هکتار جو دیم و در ۱۰۶ هزار هکتار نیز دانه‌های و حبوبات کاشته شده است.
انتهای پیام/
آغاز بارندگی ها در آذربایجان شرقی و لزوم مبارزه با علف‌های هرز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار