برگزاری کارگاه اصول اولیه حیات بخشی در تبریز

1403/01/21 - 10:24 - کد خبر: 111155 نسخه چاپی

نصر: کارگاه اصول اولیه حیات بخشی برای ناجیان غریق به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر، کارگاه اصول اولیه حیات بخشی با هدف دانش افزایی اصول اولیه حیات بخشی و کمک‌های اولیه در اماکن آبی برای اولین بار کارگاه اصول اولیه حیات‌بخشی  برگزار شد. ساناز پور خورشیدی، رییس هیات نجات غریق و غواصی استان در گفتگو با نصر در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: باتوجه به تغییراتی که در احیا بخشی از سوی فدراسیون ابلاغ شده بود، در استان آذربایجان شرقی به عنوان دومین استان کشور توانستیم این کارگاه را برگزار کنیم.
وی در ادامه افزود؛ فاز اول این کارگاه با مدرسی لشکری برای منجیان سراسر کشور برگزار شد و در فاز دوم منجیان غریق استان در دو بخش عملی و تئوری آموزش های لازم را دریافت کردند که در همین زمینه از مسئولان فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان تشکر می‌کنم که فرصت برگزاری این کارگاه را ایجاد کردند.
پور خورشیدی هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش آمادگی ناجیان غریق اعلام کرد و گفت: هر ساله هیات نجات غریق در سه ماهه اول سال برای آمادگی ناجیان غریق دوره های مختلفی برگزار می کند تا با دریافت کلیه اطلاعات مربوط به اصول حیات بخشی تلاش می کنند مشکلی در اماکن آبی پیش نیاید.
 

پور خورشیدی در پایان بیان داشت: اصلی ترین هدف هیات ابتدا پیشگیری بوده و در همین زمینه اقدامات خوبی انجام دادیم که در آمار های سال گذشته این موضوع مشهود است.
گفتنی است مدرسی این دوره برعهده هادی لشکری  مدرس رسمی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور بوده که بیش از ۵۰۰ شرکت کننده آقا و  خانم در این دوره حضور داشتند و سرفصل‌های خصوصیات یک ناجی، تجهیزات مورد نیاز ناجیان (انفرادی و استخری)، علایم حیاتی، آشنایی با انسداد و اقدامات لازم به صورت تئوری و کارگاهی، احیای قلبی و ریوی به‌صورت تئوری و عملی، آشنایی با روش صحیح تثبیت انتقال اصولی مصدوم به‌صورت تئوری و عملی ارایه گردید.
انتهای پیام/
برگزاری کارگاه اصول اولیه حیات بخشی در تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار