رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جشن گلریزان خبر:

آزادی 700 زندانی غیرعمد در آذربایجان شرقی

1403/01/20 - 17:55 - کد خبر: 111140 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیران همیشه در کنار مردم هستند تا یک سری انسان ها که بدون اراده در زندان به سر می برند را به آغوش خانواده بازگردانند ادامه داد: اینکه در سال گذشته ۷۰۰ زندانی غیرعمد آزاد شده اند در سایه خیران بزرگوار هست.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی، در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که روز شنبه برگزار شد، ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان که وی را شخصیت مردم محور خواند، گفت: فرمایشات ایشان در جلب مشارکت مردم بسیار تاثیر گذار بود. اما در وهله دوم از مردم عزیز تشکر می کنم که در طول سال با کمک های خود این سنت حسنه را زنده نگه می دارند.
وی با تاکید بر اینکه جشن گلریزان زندانیان فقط مختص امروز نیست، افزود: بلکه این جشن در طول سال در جریان است و امروز آن را به عنوان نماد برگزار می کنیم تا ضمن تشکر از خیران و مردم، نتیجه کار نیک به اطلاع عموم مردم نیز برسد.
خلیل اللهی با بیان اینکه خیران همیشه در کنار مردم هستند تا یک سری انسان ها که بدون اراده در زندان به سر می برند را به آغوش خانواده بازگردانند ادامه داد: اینکه در سال گذشته ۷۰۰ زندانی غیرعمد آزاد شده اند در سایه خیران بزرگوار هست و ما فقط اخبار مربوطه را اعلام می نماییم.
رییس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی سوالات ایجاد شده در بین افکار عمومی مبنی بر اینکه آیا تا به الان شده وجوهی که برای آزادی جرایم غیرعمد جمع شده است برای آزادی زندانی جرایم عمد باشد مصرف شود تصریح کرد: خیر تا به الان این اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد و اطمینان می دهیم زندانی جرایم عمد با این مبالغ آزاد نمی شود؛ چرا که طبق مصوبه این مبالغ مختص افرادی است که به شکل جرایم غیر عمد و برای بدهی های مالی در بازداشت هستند.
وی اظهار داشت: سوال دیگری که ممکن است در اذهان عمومی مطرح شود این است که چه ضرورتی دارد دادگستری خودش در بند کند و سپس برای آزادی آنان اقدام نماید، باید بگویم در عین حال که موظف به تامین امنیت و آرامش خاطر مردم هستیم و مکلف هستیم هرکس که آرامش و امنیت مردم را به خطر می اندازد در هر جایگاهی که باشد با او برخورد نماییم و یکی از موارد برخورد با چنین افرادی زندانی کردن و سلب آزادی آن فرد برای مدت معلومی است. همچنین  موظف هستیم حقوق شاکی و مال باخته را تامین کنیم.
خلیل اللهی با اشاره به اینکه یک سری افراد به شکل غیر عمد در زندان به سر می برند به عنوان مثال شخصی تصادف کرده است و حال توان پرداخت دیه را ندارد و در زندان به سر می برد اذعان داشت: با توجه به محدودیتی که در فضای زندان و نیروی زندانی داریم کثرت زندانی باعث ایجاد محدودیت در زندان می شود و برای اعمال برنامه های اصلاحی، برای ارایه خدمات به زندانی های جرایم عمد با محدودیت مواجه می شویم.
انتهای پیام/
آزادی 700 زندانی غیرعمد در آذربایجان شرقی پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار