فرماندار میانه؛

دو هزار و 800 واحد مسکونی مناطق زلزله زده میانه در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارد

1398/10/14 - 10:15 - کد خبر: 11111 نسخه چاپی

نصر: فرماندار ویژه میانه از افزایش سهمیه دو هزار واحد منزل مسکونی دائمی برای تخریب و بازسازی به دو هزار و800 واحد خبر داد و گفت: برای ساکنین فرعی و فصلی نیز تصمیمات و تسهیلاتی به تصویب رسیده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا مشایخی امروز در جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان با اشاره به استمرار احداث منازل مسکونی دائم در این مناطق با توجه به مساعد بودن فعلی شرایط آب و هوایی و تجهیز انبار ترک به مصالح ساختمانی مورد نیاز گفت: با جدیت در ساخت اسکان های دائم شاهد به اتمام رسیدن اسکان دائم مردم  و اماکن دامی تا پایان فصل بهار سال آینده خواهیم بود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید خدمات دولت در حمایت از زلزله زدگان تضییع شود، اختصاص تسهیلات و امکانات در عرض ۴۸ ساعت پس از وقوع زلزله را توفیق بزرگی برای دولت برشمرد و اضافه کرد: خدمات دولت نباید مورد سوء استفاده برخی از افراد سودجو قرار گیرد.
مشایخی همچنین در ادامه به ارائه خدمات مختلف در اسرع وقت به زلزله زدگان بویژه امنیت بالا در این مناطق اشاره کرد و افزود: با توجه به فرهنگ بالای منطقه و پای کار بودن نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هیچ مشکلی را شاهد نبودیم.
وی به فعالیت چشمگیر اعضای شورای شهرستان با استفاده از ابزار قانون و با توجه به محدودیت ها در سطح شهرستان اشاره کرد.
وی همچنین در خصوص بهبود وضعیت راه های روستایی و اینکه یکی از مطالبات اصلی شهرستان است خواستار همراهی و پیگیری اعضای شورای شهرستان برای رفع این مطالبه شد.
فرماندار ویژه میانه آگاهی بخشی در خصوص الگوی کشت بویژه در برنجکاری را ضروری دانست و افزود: امکاناتی مانند چاه جزو انفال بوده و روستائیان فقط بهره بردار هستند که در این راستا دولت می تواند برابر قانون برنامه های خود را در این خصوص اعمال کند زیرا عدم اعمال قانون مصرف بی رویه را سبب خواهد شد.
مشایخی در پایان با اشاره به گسترش اینترنت روستایی طی سال آتی و ارتباط تنگاتنگ با ارتباطات استان گفت: ۱۲۰ روستای میانه از اینترنت برخوردار بوده که در سال آتی به ۲۸۸ روستا رسیده و ۹۵ درصد از روستاهای ما از اینترنت روستایی برخوردار خواهند شد. 
زلزله ۱۷ آبان با کانون ترک میانه موجب جان باختن پنج نفر و خسارت به حدود پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان های سراب و میانه شد.
انتهای پیام/
دو هزار و 800 واحد مسکونی مناطق زلزله زده میانه در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار