فرمانده نیروی انتظامی استان در اولین نشست خبری ۱۴٠۳ مطرح کرد: 

کاهش ۵٠ درصدی فوتی های تصادفات نوروزی تبریز

1403/01/18 - 17:51 - کد خبر: 111011 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در نخستین نشست خبری سال ۱۴٠۳ که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از کاهش ۵٠ درصدی متوفیان تصادفات نوروزی در تبریز خبرداد. 

به گزارش نصر، علی محمدی در این نشست گفت؛ هفت نفر در تصادفات ایام نوروزی امسال تبریز جان خودشان را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵٠ درصد کاهش داشته است. 

حضور پررنگ پلیس در معابر عامل کاهش تصادفات منجر به مرگ
وی افزود، در ایام نوروزی سال ۱۴٠۲، ۱۵ نفر در تصادفات درون شهری کلانشهر تبریز جان باخته بودند، البته این آمار در بحث برون شهری سال گذشته ۲۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، امسال با ۳۷ درصد کاهش به ۱۸ فوتی رسیده است، همچنین ۵۹۶ نفر بر اثر تصادفات در سطح استان در ایام نوروزی سال گذشته مجروح شده بودند که امسال این آمار در ایام نوروزی به ۴۹۷ نفر کاهش یافت، که البته این کاهش آمار در نتیجه حضور پررنگ همکاران ما در پلیس راهور و نیروهای انتظامی در معابر برون شهری و درون شهری استان بود.

شیب نزولی ۱۷ درصدی آمار سرقت در استان
محمدی گفت: در حوزه مقابله با سرقت از ابتدای سال ۱۴٠۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴٠۲ ،هفده درصد کاهش داشته ایم بطوریکه امسال تا به امروز ۱۶۷۲ مورد وقوع سرقت و ۱۲٠۶ مورد کشف انجام شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی در حوزه کشفیات اموال مسروقه را نشان می دهد. البته لازم به ذکر است.
در حوزه سرقت های مهم از ابتدای سال جاری تا به امروز ۷۱۷ مورد وقوع سرقت داشته ایم که سال گذشته در مدت مشابه ۸۶۹ مورد بوده است و در نهایت در سال گذشته کشفیات نسبت به وقوع سرقت ۵۴ درصد بوده است که امسال تا به امروز آمار کشفیات به نزدیک ۹٠ درصد رسیده است، ضمنا سال گذشته ۳۶۴ نفر از سارقین سابقه  را دستگیر کرده بودیم که امسال این تعداد به ۵٠۵ نفر رسید و در کل ۹٠ درصد دستگیری ها، افراد سابقه دار هستند.

کاهش ۱۱ درصدی وقوع شرارت در استان 
علی محمدی در ادامه افزود،در حوزه شرورت در سال گذشته کل جرایم به ۳۱۳۶ مورد رسیده بود که امسال با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۷۸۶ مورد رسید که البته در این حوزه ۳۹ نفر از اراذل  دستگیر و برای ۱٠۷ نفر تحضار و در نهایت تعهد کتبی اخذ شد. 
در بحث کلاهبرداری متاسفانه شاهد افزایش موارد بوده ایم که البته موارد کشف شده نیز  ۱٠۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 
در حوزه سایبری و فتا نسبت به سال گذشته آمار وقوع جرم کمی افزایش داشته است که در مقابل کشفیات این حوزه هم افزایش نشان می دهد و ما امسال توانستیم ۹٠ درصد وقوعات را کشف کنیم، از جمله جرایم اینترنت و فضای مجازی، برداشت از حساب مردم و کلاهبرداری و هتک حیثیت بوده است.

افزایش ۷۳ درصدی کشف مواد مخدر در استان
محمدی در ادامه اضافه کرد، همکاران ما در اداره مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد بیشتر موفق به کشف مواد مخدر شدند. 
۷۸۴ نفر از معتادین متجاهر در تعطیلات نورورزی امسال جمع آوزی شدند که در حوزه سرقت هم تاثیرات خود را نشان می دهد. در حوزه اقتصادی، مواد آرایشی و بهداشتی، پوشاک و طیور،در مجموع ۲۳۴ میلیارد ریال کشفیات، ۴۷ نفر دستگیری با ۴۵ پرونده از شروع سال ۱۴٠۳ تا به امروز عملکرد نیروهای انتظامی استان بوده است که در این حوزه ۱۲۹ دستگاه خودروی شوتی هم توقیف شدند.
علی محمد همچنین گفت: باتوجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان متقارن با بهار طبیعت بود، برای رفاه حال مسافران و گردشگران استان، برای تعدادی از رستوران ها و مراکز اغذیه فروشی مجوز فعالیت صادر شده بود که متاسفانه تعدادی اصناف این حوزه مبادرت به فعالیت غیر قانونی کرده بودند که از مجموع ۸۴۵ مورد نظارت، ۵۴۵ تذکر و ۱۱ مورد منجر به پلمپ شد.

فعالیت ۶٠٠ تیم خودرویی انتظامی در طرح نورورزی 
محمدی اضافه کرد از ۲۴ اسفند ماه همزمان با ورود مسافرین و گردشگران نوروزی ، ۶٠٠ تیم خودرویی در سطح استان که شامل ۴۵٠ تیم برون شهری و ۱۵٠ تیم درون شهری اعم از خودرویی، موتوری و پیاده مشغول انجام وظیفه بودند، همچنین ۳۸۵ گشت انتظامی در قالب ۳۳٠ تیم خودروی،۴٠ تیم موتوری و ۱۵ تیم پیاده در حوزه جرایم مهم از قبیل سرقت مدیریت کردند.

بازی فوتبال ۱۲٠ هزار نفری در کمال آرامش برگزار گردید
علی محمدی با اشاره بر حضور بیش از یکصد و بیست هزار نفر در بازی تیم تراکتور بی نظیر بود گفت، توجه مسئولین امر برای ترمیم زیر ساخت های استادیوم یادگار برای حضور مردم علی الخصوص بانوان در بازی ها ضروری است، چرا که سرویس های بهداشتی و خدماتی برای بانوان فراهم نیست، فراهم کردن امکانات برای تردد چند کیلومتری فاصله استادیوم از شهر لازمه حضور بانوان در استادیوم است و تامین امنیت و امکانات این عزیزان برای حفظ شان بانوان است.

شهرداری تبریز مستقیما در بحث تامین پارکینگ بناها وارد عمل شود /سهم ۱۲ درصدی نیروی انتظامی در بحث کنترل ترافیک
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در مورد افزایش ترافیک کلانشهر تبریز گفت: متاسفانه گاها شاهد افزایش بی رویه احداث بناها با کاربری درمانی در معابر اصلی شهر هستیم که اثری از پارکینگ در آن بناها نیست، شهرداری باید برای رفع این مشکل وارد عمل شود، نیروهای انتظامی تنها در ۱۲ درصد بحث کنترل ترافیک سهم دارند. 
وی افزود: همشهریان باید توجه داشته باشند که پارک دوبل یکی از عاملین اصلی ایجاد راهبندان است و حدالامکان از توقف دوبله خودداری نمایند.
انتهای پیام/
کاهش ۵٠ درصدی فوتی های تصادفات نوروزی تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار