یادداشت/

بی توجهی به ارزشمند ترین هواداران ایران 

1403/01/18 - 15:16 - کد خبر: 110998 نسخه چاپی

نصر: هواداران پرشور تیم تراکتور که شهرت جهانی دارند، با وجود خلق صحنه های بسیار زیبا در ورزشگاه کمترین توجهی به این حجم از هوادار صورت نمی گیرد.

به گزارش نصر، امروزه کشاندن هوادار به ورزشگاه یکی از مهم ترین دغدغه های باشگاه های بزرگ است که این موضوع در تبریز صدق نمی کند و در عادی ترین دیدار های تیم تراکتور هزاران هوادار از شهرهای مختلف و با سخت ترین شرایط خود را به ورزشگاه می کشند.
دیدار تیم های تراکتور و سپاهان هم در حالی روز چهارشنبه به اتمام رسید که بجز نمایش ضعیف هردو تیم، تصاویر خارق العاده ای از این دیدار در رسانه ها منتشر شد و باردیگر نشان داد جو ورزشگاه یادگار امام تبریز جوی کاملا متفاوت با جو ورزشگاه های ایران را دارد و این تیم جزو پرطرفدارترین باشگاه های آسیا در چندین سال اخیر بوده است. از مهم ترین نکات این دیدار حضور بیش از 110 هزار تماشاگر در ورزشگاه 70 هزار نفری بود که شاید این اتفاق امری غیرممکن باشد اما کسانی که روز چهارشنبه در استادیوم حضور داشتند شاهد این موضوع بودند که پله ها، ستون ها، نرده ها، تپه ها و هرنقطه ای که امکان مشاهده این بازی وجود داشت، مملو از تماشاگر بوده و تا پایان این دیدار امکان تردد در بین سکوها وجود نداشت و حتی تونل های داخل ورزشگاه به قدری مملو از تماشاگر بود که رفت و آمد در این تونل ها بسیار مشکل بود. شاید اگر تبریز ورزشگاهی با گنجایش 200 هزار نفر داشت بازهم امکان بازگشت هواداران از ورزشگاه به دلیل تکمیل ظرفیت وجود داشت.
اما ارزشمندترین و زیباترین صحنه این حضور حماسی، اهتزار تصاویر قهرمانانی همچون شهید باکری و ستارخان و همچنین ندای شعار حیدر حیدر در آخرین روز لیالی قدر بود که نشان داد مردم آذربایجان همواره در کنار عقاید دینی و ملی خود، به تشویق تیم محبوب خود می پردازند؛ اتفاقی که شاید در کمتر ورزشگاه ایرانی رخ می دهد اما با وجود خلق چنین صحنه های زیبایی حتی رسانه های سراسری کشور حاضر به انتشار این صحنه ها نبودند و شبکه استانی سهند نیز که مسئولیت پخش زنده این دیدار را داشت، نه تنها صدای حضور این تماشاگران را قطع کرده بود، بلکه حتی نتوانست به زیبایی این صحنه ها را به تصویر بکشد. شاید این حضور بیش از 100 هزار نفری برای برقرار کنندگان نظم و مسئولان برگزاری مسابقات نگران کننده باشد، اما بنظر می رسد نباید این نگرانی ها تبدیل به دیدگاه منفی نسبت به هواداران باشد و برعکس همین هواداران بتوانند چنین صحنه های زیبایی خلق کنند.
نکته دیگر خطاب به مسئولان، بازیکنان و کادرفنی تیم تراکتور است که بنظر می رسد این حضور چندین هزارنفری برایشان فرقی ندارد و نمی توانند این حجم از هوادار را با خوشحالی بدرقه منزلشان کنند؛ هوادارانی که حتی 12 ساعت قبل از بازی خود را به ورزشگاه رسانده بودند و انتظار داشتند بازیکنی که برای یک فصل خود چندین میلیارد دستمزد دریافت می کند، به تنها وظیفه خود که گل کردن یک موقعیت بسیار عالی بود، عمل کند. 
با این حال در پایان بایستی اعلام کرد مسئولان بلندپایه استانی بجای نگرانی از بابت هواداران باید نگران برخی افراد باشند که دیدگاه مثبتی به این حجم از جمعیت ندارند و هرگونه اتفاق را تهدید تلقی می کنند در حالی که این هواداران اعتقادات دینی و مذهبی دارند و با خلق چنین صحنه هایی، مسئولان نگران را بار دیگر شرمنده کردند.
انتهای پیام/
بی توجهی به ارزشمند ترین هواداران ایران  حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار