بایراکتار: با ایران تجارت متقابل برق آغاز خواهد شد

1403/01/17 - 10:45 - کد خبر: 110936 نسخه چاپی

نصر: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از آغاز تجارت متقابل برق با ایران خبر داد.

به گزارش نصر، الپ‌آرسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی نشست خبری مشترک با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ایران در تهران اعلام کرد در نتیجه بررسی های انجام شده تا چند ماه آینده تجارت برق بین ایران و ترکیه آغاز خواهد شد.
بایراکتار که طی سفر رسمی در ایران حضور دارد، گفت تفاهم نامه همکاری در حوزه انرژی در سفر ماه ژانویه سال جاری ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به ترکیه به امضا رسید و امروز برای پیگیری این تفاهم نامه و تصمیمات اتخاذ شده با همتای وی محرابیان دیدار کردند.
بایراکتار با بیان اینکه حوزه‌های مختلف انرژی وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر همکاری در نفت، پتانسیل همکاری در حوزه برق نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ترکیه از این نظر خط برق را به همه کشورهای همسایه متصل کرده است، گفت: مذاکرات در خصوص صادرات برق از ترکیه به ایران و از ایران به ترکیه ادامه دارد.
وی گفت: امیدوارم در اسرع وقت، شاید ظرف چند ماه، در نتیجه کار ما تجارت برق بین دو کشور آغاز شود.
محرابیان نیز با بیان اینکه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر ژانویه 30 میلیارد دلار برای تجارت بین دو کشور در میان مدت تعیین کرده‌اند، گفت: تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/
بایراکتار: با ایران تجارت متقابل برق آغاز خواهد شد خبرگزاری آناتولی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار