مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

ترددهای خروجی از آذربایجان‌شرقی ۶ درصد کاهش یافت

1403/01/14 - 12:15 - کد خبر: 110859 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آمار ترددهای خروجی استان (سفرهای جاده ای به مقصد خارج از استان) در تعطیلات نوروزی امسال ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده»، روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در ۱۹ روز از اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال، یک میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه از استان به مقصد سایر استان های کشور خارج شده اند.
وی اظهار کرد: آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال، ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو در جاده های استان ثبت شده که این تعداد معادل چهار درصد از ترددهای کل کشور ( ۴۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه ) است.
علیزاده، با بیان اینکه این تعداد تردد توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان ثبت شده است، ادامه داد: آمار تردد در جاده های استان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.
وی یادآور شد: پرترددترین جاده های استان در این ایام مربوط به مسیرهای رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان - تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی- آذرشهر است که ۳۰ درصد ترددها را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این ایام بیشترین ورودی ها به استان از مسیرهای میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، نیر- سراب و جزیره اسلامی- تبریز است.
علیزاده، افزود: در این ۱۹ روز، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۴۲ هزار و ۷۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.
وی یادآور شد: در این مدت ۲۸ هزار و ۳۶۳ مسافر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/ 
 
ترددهای خروجی از آذربایجان‌شرقی ۶ درصد کاهش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار