خبر/

قاهره: حمله به کنسولگری ایران در دمشق محکوم است

1403/01/14 - 11:52 - کد خبر: 110855 نسخه چاپی

نصر: وزارت خارجه مصر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

به گزارش نصر، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و تاکید کرد: تجاوز به مقرهای دیپلماتیک با هر توجیهی را نمی‌پذیریم.
در این بیانیه همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت و استقلال سوریه و مردم این کشور تاکید شده است.
رسانه‌های دولتی سوریه عصر دوشنبه از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.
در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران «محمدرضا زاهدی» و «محمدهادی حاج رحیمی» و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.
این خبر در حالی منتشر می شود که به دنبال جنایت روز گذشته رژیم اسرائیل، علاوه بر مقامات، شخصیت‌ها، احزاب و تشکل های سیاسی، برخی از کشورهای عربی و منطقه نیز در بیانیه‌ هایی جداگانه ضمن محکوم کردن این حمله تاکید کردند که این اقدام رژیم اسرائیل یک جنایت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز اعلام کرد: بدنبال جنایت جنگی دیگری از رژیم صهیونیستی علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک و به شهادت رساندن سردار سرلشگر پاسدار محمد رضا زاهدی، شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ شب گذشته(دوشنبه شب) در حضور رییس‌جمهور و رییس این شورا تشکیل جلسه داد و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.
در همین حال، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم در نامه ای به شورای امنیت، از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.
انتهای پیام/
قاهره: حمله به کنسولگری ایران در دمشق محکوم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار