خبر/

نجات پنج جوان گمشده در ارتفاعات قلعه بابک کلیبر

1403/01/14 - 09:00 - کد خبر: 110851 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در یک عملیات نفس‌گیر، نجاتگران هلال احمر، جان پنج جوان را که در ارتفاعات قلعه بابک شهرستان کلیبر گم شده بودند، نجات دادند.

به گزارش نصر، حمید منجم روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: این جوانان که از ساعت ۱۹ شامگاه روز ۱۲ فروردین در ارتفاعات مفقود شده بودند، سرانجام در نیمه شب توسط نجاتگران پایگاه شهید کاظم باقری یوزبند پیدا شده و به کمپ قلعه دره سی انتقال داده شدند.
وی افزود: با دریافت گزارش مفقودی این افراد، یک تیم با آمبولانس از پایگاه امداد و نجات یوزبند و یک تیم پشتیبان از شعبه به محل حادثه اعزام شدند.
منجم ادامه داد: مفقودین حادثه پنج جوان بودند که از قلعه دره سی به سمت قلعه بابک حرکت کرده بودند که در میانه راه از مسیر اصلی خارج و به سمت دیگری منحرف شده بودند.
شهروز انصاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلیبر نیز با بیان اینکه این عملیات در ساعت ۰۲:۰۰ بامداد امروز پایان یافته است، افزود: خوشبختانه با جستجوی بی‌وقفه تیم‌های امدادی، این افراد در نهایت پس از ۶ ساعت پیدا و به منطقه امن (قلعه دره سی) منتقل شدند.
وی همچنین از مردم خواست تا هنگام سفر به مناطق کوهستانی و سخت گذر، نکات ایمنی را رعایت کرده و از مسیرهای اصلی خارج نشوند.
انتهای پیام/
نجات پنج جوان گمشده در ارتفاعات قلعه بابک کلیبر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار