اکبری: بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند

جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق

1403/01/13 - 20:00 - کد خبر: 110847 نسخه چاپی

نصر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی با شش موشک این ساختمان را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۵ تا ۷ نفر شده است.

به گزارش نصر؛ حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) و همچنین شهادت برخی نیروهای ایرانی در حمله امروز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری کشورمان گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید رژیم صهیونیستی جنایت دیگری مرتکب شد و ساختمان کنسولگری و منزل سفیر را هدف قرار داد که در کنار سفارت ایران قرار داشت و در نتیجه آن یک ساختمان ۵ طبقه فروریخت.
وی گفت: جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی با شش موشک این ساختمان را هدف قرار دادند. من در محل کار خود در سفارت بودم و از اتاق خود شاهد بودم که این ساختمان آسیب دید.
اکبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی اولین بار نیست که این جنایت ها را مرتکب می‌شود که این برخلاف قواعد بین المللی است. این رژیم قبلا نیز مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه ها را مورد حمله قرار داده بود.
وی تصریح کرد: این رژیم بعد از جنایت شش ماهه علیه غزه و سوریه این جنایت را علیه همکاران و کارمندان سفارت و مستشاران نظامی ایرانی مرتکب شد که شماری از آنها به شهادت رسیدند که اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد. رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین بین‌المللی اقدام کرده است که پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.
اکبری در پایان خاطرنشان کرد: آواربرداری تاکنون به طور کامل انجام نشده است. بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند که سه نفر آنها وابسته نظامی ایران در سوریه بودند. همچنین دو تن از نیروهای پلیس سوریه نیز مجروح شدند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این موضوع مرتبط با تحولات منطقه است و هرچه رژیم به بن‌بست نزدیک‌تر می‌شود نوع جنایاتش را گسترده‌تر میکند. رژیم می‌خواهد ناکامی‌های خود را در جبهه غزه جبران کند. جمهوری اسلامی ایران هیچ جنایتی را بدون پاسخ قرار نداده است و متناسب با آن پاسخ مناسب را دریافت خواهد کرد.
انتهای پیام/
جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار