عملیات دشوار نجات موتورسواران در گل و لای و سرما در مرند

1403/01/12 - 16:36 - کد خبر: 110838 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: در یک عملیات نفس‌گیر شبانه، تیم‌های امدادی هلال احمر با همکاری هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری، جان ۴ نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که در ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند گرفتار شده بودند، را نجات دادند.

به گزارش نصر، حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است، گفت: ساعت ۲۰ شب روز شنبه ۱۱ فروردین، گزارش مفقودی چهار نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند رفته بودند، به هلال احمر اعلام شد.
وی ادامه داد: بلافاصله سه تیم از هلال احمر با ۱۵ نفر نجاتگر و یک تیم از هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری جمعا با ۱۰ نفر به منطقه اعزام شدند.
کاظمی مسئول تیم امداد و نجات حاضر در صحنه در خصوص این عملیات گفت: عملیات جستجو و نجات به دلیل تاریکی شب، سرمای هوا و باتلاقی بودن منطقه در شرایط دشوار و طاقت‌فرسا ، تا ساعت ۳ بامداد روز ۱۲ فروردین به طول انجامید.
وی ادامه داد: در نهایت، با تلاش بی‌وقفه تیم‌های نجات، هر ۴ نفر در منطقه گرفتار شده در گل و لای و باتلاق پیدا شدند و به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، موتورسواران گرفتار شده، جزء تیم‌های آماتور موتورسواری بوده و بدون تجهیزات مناسب و آشنایی کافی با عوارض و مخاطرات منطقه به ارتفاعات رفتند که موتورهای آنها در باتلاق گیر کرد و دچار سرمازدگی شدند. این اتفاق بار دیگر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل مناسب هنگام سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور را گوشزد می‌کند.
انتهای پیام/
عملیات دشوار نجات موتورسواران در گل و لای و سرما در مرند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار