یادداشت/

بارقه‌های امید در آذربایجان شرقی

1403/01/11 - 12:00 - کد خبر: 110806 نسخه چاپی

 نصر: حدود ۷۰ روز  از آمدن دکتر مالک رحمتی  والی جدید دهه شصتی  و جهادی به استان  آذربایجان شرقی نمی‌گذرد در این مدت این استاندار جوان تلاش کرده است با تمام توان در بین مردم و با مردم باشد.

چند روز پیش بود که استاندار جدید آذربایجان شرقی در ادامه بازدید از طرح‌های عمرانی  در مناطق مختلف استان به شهرستان مرند سفر کرده بود در این سفر استاندار جوان ضمن دیدار مردمی در بازار این شهر از پروژه عمرانی  به ویژه ساخت مسکن ملی نیز بازدید کرد که قابل توجه است قابل توجه از این لحاظ که استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی در این بازدید با برخوردی تند با مدیر کل راه و شهرسازی استان آژیر خطر را برای مدیران استانی به صدا درآورد برای مدیرانی که ناتوان از تحقق اهداف دولت باشند.
وی که از ابتدای سال جدید و حتی قبل از آن پابکار و همیشه در میدان دیده می شود تاکید دارد که باید همه به میدان بیایند تا امورات بر زمین نماند وقتی با تعطیلی کارگاه  ساخت مسکن ملی و توجیه غلط مدیرکل راه  و شهر سازی مواجه می شود به شدت برآشفت و گفت من کسی را نمی‌بینم در اینجا کار بکند.
 آقای استاندار در این بازدید از توجیه غلط وی ابراز نارضایتی کرده و حتی وی را به توبیخ تهدید می کند که این امر نشانگر جدیت و نداشتن هیچ تعارفی از سوی وی است.
 گرچه در نگاه اول این امر  در استان تازگی دارد  اما این یعنی توجیه غلط مدیران قابل قبول نیست و کوتاهی ها  از منظر ایشان پوشیده نیست و وی با اشرافیت در امور به دنبال پیگیری جدی کارهاست.
به نظر می‌رسد پیگیری جدی در امور تامین مسکن مردم که از اهداف دولت سیزدهم است باید بیش از پیش به افرادی توانمند و پیگیر سپرده شود چرا که حرکت لاک پشتی در استان آذربایجان شرقی هیچگاه مورد قبول مردم و دولتمردان نیست.
اقدامات استاندار خوش مشرب مراغه‌ای آذربایجان شرقی در برخورد با مدیران و عزل آنها نشان می دهد وی اهل  تساهل و تسامح و مماشات نیست و  جدیت و برخورد  وی را از عزل فرمانداران سابق تا انتصاب جدید در حوزه استانداری می توان دریافت.
برخی از کارشناسان معتقدند استاندار آذربایجان شرقی می‌تواند با تدبیر و مدیریتی که دارد با استعانت از ایزد باری تعالی و ارتباطات نزدیک در کابینه  دولت و  به مدد حمایت‌های مردمی کشتی به گل نشسته استان آذربایجان شرقی را به ساحل امید رهنمون سازد و  روند کند طرح های عمرانی را با کمک مدیریت کلان کشور در استان  سرعت بخشد و  همچنین  ضمن جلوگیری از روند تعطیلی واحدهای تولیدی  فعالیت مجدد واحدهای تولیدی را نیز فراهم کند.
پرواضح است که مردم آذربایجان خوب می‌دانند که هیچگاه مدیران توانمند و استانداران پرتلاش فراموش نخواهند شد
نمونه بارز آن استانداران سابق از جمله آقای عبدالعلی‌زاده در اجرای طرح‌های مختلف در استان به ویژه عمران شهری تبریز مخصوصاً پل‌های زیرگذر و روگذر و تلاش آقای بیگی در بازسازی مناطق زلزله زده منطقه ورزقان در سال ۱۳۹۱ که به صورت شبانه روزی با همتی فراوان مانع از آسیب بیشتر به هم‌وطنان شد می باشد که همواره نقل محافل است و به عنوان نقطه عطف تاریخ والی گری آذربایجان شرقی به حساب می آید.
حالا توپ در زمین مدیران استانی است که آیا با وی همراه شده و امورات را پیش ببرند یا اینکه عطای مدیریت را به لقایش ببخشند 
و قبل از اینکه از قطار مدیریتی پیاده‌شان بکنند خودشان دست بکار شوند.
 اکنون این شروع زیبا را به فال نیک می گیریم و امیدوار به تداوم آن.
حالا این استاندار جوان و جهادی و انقلابی در کنار نماینده مردمی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی آیت الله ال هاشم که خود نماد مردم داری و ساده زیستی است با این اقدامات اخیر و حضور میدانی بارقه امید را در دلها  روشن کرده و پیش می رود.
 امید است  وی در تامین نیاز های استان در بخش اشتغال و  رونق تولید و اقتصاد و صنعت آذربایجان شرقی  برای تحقق شعار سال  "جهش تولید با مشارکت مردم"  زودتر و پیش از سایر استان‌های دیگر آستین بالا بزند و اهداف و منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کند. 
به امید شکوفایی اقتصادی و صنعتی  آذربایجان شرقی

علی حیدری فعال رسانه ای تبریز
انتهای پیام/
بارقه‌های امید در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار