مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

۳۳۲ مورد نظارت و ارزیابی در طرح نوروزی امسال از مراکز عرضه کالا و خدمات آذربایجان شرقی

1403/01/10 - 15:48 - کد خبر: 110797 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۳۲ مورد نظارت و ارزیابی استاندارد در طرح نوروزی امسال از مراکز عرضه کالا و خدمات در استان انجام شد.

«مصطفی صحرایی» روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه این طرح از ۱۵ فروردین اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است، افزود: این نظارت ها شامل نظارت بر ۱۲۰ مرکز فروش مواد غذایی، ۹۵ رستوران و قهوه خانه، الزامات ۷۰ مرکز عمومی و تخصصی و خشکبار، یازده هتل آپارتمان، ۱۰ مجتمع پذیایی بین راهی، ۹ هتل، هفت قالیشویی، چهار پایانه راه آهن، دو زائر سرا، دو پایانه فرودگاهی و دو پایانه اتوبوسرانی شهر است.
وی یاداور شد: در راستای تامین امنیت کالایی و خدماتی مردم از نظر رعایت استانداردهای ملی، اجرای طرح نوروزی نظارت و کنترل انواع مواد غذایی پرمصرف و مراکز عرضه کالاها و خدمات و مراکز اقامتی در این استان تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
با توجه به تقارن عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای خرید انواع مواد غذایی پرمصرف، اجرای طرح عیدانه و ماه مبارک رمضان از سوی کارشناسان این اداره کل با شدت بیشتری اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران، کنترل و نظارت بر کیفیت کالا و خدمات عرضه شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح بر عرضه انواع مواد غذایی پرمصرف مانند خرما، لبنیات، روغن‌ های سرخ کردنی و پخت و پز و آرد نظارت و کنترل می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای این طرح، کارشناسان این اداره کل با خرید و نمونه برداری از اقلام پرمصرف، آزمون های شیمیایی و میکروبی و سایر آزمون های لازم را بر روی این اقلام انجام می دهند.
صحرایی، ادامه داد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش خدمات نیز کارشناسان این اداره کل بر مراکز اقامتی و خدماتی مانند هتل ها، مدارس و رستوران‌ها، مراکز توزیع و عرضه آجیل و مرکبات، فروشگاه‌ های زنجیره‌ای و قالیشویی‌ نظارت و کنترل می کنند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در سال های گذشته در روند بازرسی، نظارت و کنترل مراکز عرضه کالاها و خدمات از استان های برتر کشور است، یادآور شد: با تلاش کارشناسان این اداره کل، این استان همچنان در اجرای طرح نوروزی امسال جزو استان‌های برتر کشور می شود.
اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی بیش از یکصد عنوان خدمات از جمله نظارت و کنترل بر کالاها و خدمات و مراکز عرضه آن ها در قالب ۳۲ فعالیت عمده انجام می دهد.
انتهای پیام/
۳۳۲ مورد نظارت و ارزیابی در طرح نوروزی امسال از مراکز عرضه کالا و خدمات آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار