رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

ارایه ۲۲ هزار خدمت درمانی طرح نوروز در آذربایجان شرقی

1403/01/09 - 16:55 - کد خبر: 110779 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی تعطیلات نوروزی امسال تاکنون در مراکز آموزشی و درمانی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تداوم ارائه خدمات درمانی در مراکز آموزشی و درمانی تبریز در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: در این مدت و در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا به عنوان بزرگترین بیمارستان استان، تعداد ۸۲ مورد عمل جراحی انجام شد و تعداد مراجعه به اورژانس این مرکز نیز ۲ هزار و ۳۵۴ نفر بوده است.
به گفته وی در این مدت تعداد ویزیت سرپائی یکهزار و ۸۳۶ مورد، تعداد موارد بستری ۳۳۱ نفر و اعزام به سایر مراکز نیز به تعداد ۱۰۵ مورد در بیمارستان امام رضا صورت گرفته است.
نقی پور افزود: در مرکز آموزشی و درمانی سینا نیز تعداد اعمال جراحی ۱۱۳ مورد، ویزیت سرپایی مراجعین درمانگاه ۲۱۸ مورد، بیماران بستری ۲۶۲ نفر و پذیرش بیماران اورژانس در این مرکز یکهزار و ۵۶۳ نفر بوده است.
وی از انجام تعداد ۶۰۵ عمل جراحی در مرکز آموزش درمانی شهدای تبریز در تعطیلات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: تعداد مراجعان به اورژانس این مرکز نیز یکهزار و ۸۳۹ مورد، ویزیت سرپایی ۱۵۵ مورد، تعداد اعمال جراحی ۲۰۹ مورد بوده و تعداد ۳۹۶ عمل نیز در اتاق عمل سرپایی اورژانس انجام گرفته است.
نقی پور با اشاره به ارائه خدمات در مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز، اظهار کرد: در این مرکز نیز تعداد اعمال جراحی ۲۵ مورد، ویزیت سرپائی یکهزار و ۹۶۲ مورد، بیمار بستری ۳۶۰ مورد و تعداد مراجعان به اورژانس نیز یکهزار و ۵۵۵ مورد بوده است.
وی خدمات ارائه شده در مرکز آموزشی و درمانی چشم نیکوکاری تبریز در درمانگاه تخصصی را ۷۴ بیمار، درمانگاه اپتومتری را ۱۱۳ بیمار، درمانگاه پاراکلینیک را ۳۷ بیمار و مراجعه به اورژانس این مرکز را یکهزار و ۴۶۷ نفر اعلام و اضافه کرد: در این مدت تعداد بیماران بستری ۱۷ نفر و اعمال سرپائی اورژانس نیز یک نفر بیمار گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در مرکز آموزشی و درمانی چشم علوی نیز تعداد ۸۴ نفر توسط متخصص ویزیت شده اند و تعداد یکهزار و ۲۸۹ نفر نیز به اورژانس مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفته اند.
نقی پور ادامه داد: در بیمارستان رازی تبریز نیز تعداد بیماران مراجعه به اورژانس ۹۶ نفر و تعداد افراد بستری ۴۱ نفر و تعداد ۵۵ نفر نیز به صورت ویزیت سرپایی تحت مداوا قرار گرفته اند.
وی تعداد اعمال جراحی در مرکز آموزشی و درمانی قلب شهید مدنی تبریز طی تعطیلات نوروزی را ۱۰ مورد، آمار مربوط به ویزیت سرپایی را ۶۴۸ نفر، بیماران بستری را ۱۳۸ نفر و آمار مراجعه به اورژانس نیز در این مرکز را ۷۵۹ اعلام کرد.
نقی پور از تولد تعداد ۹۹ نوزاد در مراکز آموزش درمانی تبریز در نوروز امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۳۹ نوزاد در مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز به دنیا آمده و ۳۹ نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفتند و ۲۰۴ ویزیت سرپایی در این مرکز انجام شده است.
به گفته وی در مرکز آموزشی و درمانی الزهراء تبریز نیز در این مدت ۶۰ نوزاد متولد شده اند و تعداد اعمال جراحی ۹۵ مورد و تعداد ویزیت سرپایی نیز یکهزار و ۳۱۰ مورد بوده است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در زمان حاضر ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.
انتهای پیام/
ارایه ۲۲ هزار خدمت درمانی طرح نوروز در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار