یادداشت/

جلوگیری از تکرار یک تراژدی

1403/01/09 - 11:13 - کد خبر: 110764 نسخه چاپی

نصر: امروزه، بیش از هر زمان دیگری، وضعیت رو به وخامت سلامتی جهان بر شانه های قوی پزشکان و سایر کادر درمان استوار است.  

روحیه زیبای پزشکان جوان در ابتدای کار به سرعت با شرایط سخت کاری و سیاستهای غلط نظام پزشکی کشور مواجه می شود. 
سه دهه تلاش طاقت فرسا، که در صفحات کتاب های عظیم گنجانده شده است، سلامت روانی در حال فروپاشی و گذر از طوفان اضطراب و استرس امتحان و بخشهای سخت بیمارستان  محیط کار را برای فارغ التحصیلان جدید ناامید کننده میکند. 
مسئولین وزارت بهداشت و نظام پزشکی می‌توانند با جذب بیشتر پزشکان جوان و افزایش ظرفیت پذیرش دوره های دستیاری و تقسیم وظایف بین آنها با این حجم کار سنگین مبارزه کنند، مشروط بر اینکه به طور کامل دستمزد به آنها اختصاص یابد و همه فرصت ها و حقوق به آنها داده شود. 
از آنجایی که حقوق ناکافی یکی دیگر از مشکلات پیش روی آنهاست. با انجام وظایف طولانی مدت، حقوق آنها اغلب ماه ها به تعویق می افتد و باعث ناامیدی بیشتر می شود. 
پزشکان جوان وظایف خود را با همان فداکاری و تلاشی که اساتید و  پیشکسوتان خود انجام می دهند، یا حتی بیشتر از آن، انجام می دهند، عادلانه است که حداقل به همان میزان حقوق دریافت کنند.
فقدان احساس امنیت و ایمنی یک تهدید بزرگ برای نیروی کار جوان سلامت است. کار در یک محیط ناامن، جایی که افرادی می توانند به راحتی پزشکان جوان تازه وارد در این رشته را تهدید کنند، بدون ارتباط بالاتر. 
علاوه بر این، آنها باید به دعاوی در مورد در دسترس نبودن تخت، کمبود نیرو و کمبود تجهیزات، مواردی که هیچ کنترلی روی آنها ندارند، رسیدگی کنند. 
رسانه های الکترونیکی و مکتوب این موضوع را تشدید می کنند و آن را به عنوان جهل و نادانی پزشک برجسته می کنند.
در حال حاضر، ما از ایجاد شرایط کاری ایده آل برای پزشکان جوان خود فاصله زیادی داریم. 
برخی از آنها شامل ارائه دستمزد کافی به آنها و کاهش حجم کاری آنها و ایجاد سیاست هایی برای تضمین ایمنی آنها و شغلشان است. 
ما به این پزشکان جوان نیاز داریم تا سیستم مراقبت های بهداشتی ما را به سمت یک زیربنا و ساختار  بهتر سوق دهند. 
ما به اشتیاق و تعهد آنها برای حفظ سلامتی بشر نیاز داریم. ما به روح آنها نیاز داریم تا زمین نفس بکشد. من آرزو دارم آینده ای را ببینم که در آن بتوانیم همانطور که آنها از ما مراقبت کرده اند از کارکنان جوان خود مراقبت کنیم و امیدوارم این زمان زیاد دور نباشد و دیگر خبر ناگوار خودکشی دستیاران‌ جوان و پرانرژی و زحمتکش کشور عزیزمان را شاهد نباشیم.

پرفسور سودابه داوران
انتهای پیام/
جلوگیری از تکرار یک تراژدی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار