معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

۲ هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

1403/01/07 - 15:37 - کد خبر: 110727 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای عملیات راهداری زمستانی ۶ فروردین امسال، گروه های راهداری ۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان را برف‌روبی و نمک و شن پاشی کردند.

به گزارش نصر، «غلامرضا رسول زاده» روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در اجرای این عملیات ۳۳۴ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: در زمان کنونی تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی در راه های ارتباطی اهر، آزادراه تبریز- زنجان، ورزقان، چاراویماق، سراب، کلیبر، هریس، مرند، مراغه و بستان آباد انجام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف روز گذشته، راهداران این اداره کل بیش از ۵۰۰ راه روستایی استان را برف روبی و به ۱۲خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده اند.
رسول زاده، ادامه داد: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی، بارش برف و باران در نقاط مختلف استان طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان و مسافران نوروزی برای تردد در جاده ها، موارد ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.
وی راه های زیر پوشش برف روبی آذربایجان شرقی را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام کرد و یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با استفاده از یک هزار و ۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و بکارگیری کلیه امکانات، در مسیرهای حوزه استحفاظی مستقر بوده و به رانندگان و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راهدارخانه های موجود در راه های ارتباطی اصلی و فرعی استان نیز برای ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها به امکانات مورد نیاز مجهز شده اند.
رسول زاده، افزود: تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه روز آماده ارایه وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی به مسافران و کاربران جاده ها است و ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
 آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
۲ هزار کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار