مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایاستان خبر داد:

کاهش ۲ درصدی تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی

1403/01/07 - 15:25 - کد خبر: 110726 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، تردد در راه‌های استان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده» روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در این بازه زمانی یعنی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال، ۱۳میلیون تردد خودرو در راه های ارتباطی استان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه های استان ثبت شده است، اظهار کرد: آمار تردد ورودی آذربایجان شرقی در این مدت ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه و آمار تردد خروجی استان ۷۵۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پرترددترین راه های ارتباطی استان در این ایام، مسیر رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان - تبریز است.
علیزاده، با بیان اینکه آمار تردد خودرویی در استان به نزدیکی به پایان تعطیلات نوروزی روند افزایشی به خود می گیرد، ادامه داد: در این ایام بیشترین ورودی ها به استان از مسیرهای آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب- ملکان و نیر- سراب انجام شده است.
وی یادآور شد: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی راهداری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری آذربایجان شرقی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
کاهش ۲ درصدی تردد در راه‌های آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار