خبر/

 حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین

1403/01/07 - 13:57 - کد خبر: 110718 نسخه چاپی

نصر: حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین جدیدترین موج حملات موشکی روسیه به تاسیسات برق اوکراین، یک پایگاه ذخایر زیرزمینی گاز در روز یکشنبه، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش نصر، شرکت انرژی دولتی «نفت گاز» اوکراین از حمله به پایگاه ذخایر گاز خبر داد اما افزود: در عرضه گاز به مصرف کنندگان، خللی وارد نشده است.
الکسی چرنیشوف، مدیرعامل «نفت گاز» گفت: تجهیزات آسیب دیده در این حمله، در دست تعمیر هستند. چرنیشوف در فیس بوک نوشت: این وضعیت، تاثیر مهمی بر فعالیت پایگاه ذخایر گاز نخواهد داشت زیرا گاز در اعماق زمین ذخیره می شود.
در این بین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد تلاشها برای بازگرداندن منابع برق در مناطق مختلف در حال انجام است و بیشترین دشواری در شهر خارکف است که دومین شهر بزرگ اوکراین است.
وزارت انرژی و توزیع کنندگان اوکراین اعلام کردند این کشور، واردات برق را افزایش داده و صادرات را پس از حملات اخیر روسیه که طی آن شرکت نیروی  DTEK ۵۰، حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را از دست داد، متوقف کرده است.
ولودیمیر کودریتسکی، مدیر شرکت «اوکراِنرگو» که خطوط انتقال برق اوکراین را اداره می کند، گفت: موج اخیر حملات روسیه، حداقل ۹۰ میلیون یورو (۹۷ میلیون دلار) خسارت وارد کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز جمعه به تاسیسات تولید و انتقال اوکراین حمله کرد که باعث خاموشی گسترده در بسیاری از مناطق این کشور شد و تاسیسات انرژی در سه منطقه اوکراین هم بامداد یکشنبه، هدف حمله قرار گرفتند.
انتهای پیام/
 حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار