معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

حضور 17 ورزشکار و مربی استان در اردوهای تیم های ملی در سال 1403

1403/01/07 - 10:52 - کد خبر: 110711 نسخه چاپی

نصر؛ معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان از دعوت 17 ورزشکار و مربی استان از ابتدای سال 1403 به اردوهای تیم های ملی ایران خبر داد.

به گزارش نصر، جواد امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در تشریح این خبر گفت: سال 1403 سال ورزشی برای ایران محسوب می شود و ورزشکاران و مربیان برای حضور در مسابقات مهمی همچون المپیک، پارالمپیک و مسابقات جهانی و آسیایی رشته های مختلف از همان روزهای ابتدایی شروع سال جدید برای انتخاب شدن به تیم های ملی تمام تلاش خود را بکار گرفته اند. 
وی افزود: در همین زمینه ورزشکاران استان آذربایجان شرقی نیز سال 1403 را پرقدرت آغاز کردند و آغاز این مسیر با کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس توسط فرزاد باهر ارسباران کلید خورد و در ادامه با نایب قهرمانی الیار محمدزاده در مسابقات والیبال برفی قهرمانی آسیا تداوم یافته و مهدی پرویزی بوکسور استان در هفته اول سال 1403 به نیمه نهایی  تورنمنت جاده ابریشم که یکی از تورنمنت‌های قدیمی و مطرح جهان محسوب می شود، راه یافته است.
امان زاده تصریح کرد:  بجز این ورزشکاران 14 ورزشکار و مربی استان نیز در حال حاضر به تیم های ملی دعوت شدند که میرهاشم حسینی با برگزاری مسابقات انتخابی ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا جهت کسب سهمیه المپیک تلاش می کند. همچنین فرزانه عسگری و فاطمه همتی دو ملی پوش پاراتیراندازی باکمان  استان با سرمربی گری میلاد وزیری برای آمادگی جهت حضوردر بازی های پارالمپیک پاریس در اردوی تیم ملی حضور دارند. علاوه بر آن دومین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان ایران جهت آماده سازی حضور در رقابت های هاکی سالنی آسیا انتخابی جام جهانی در اسکو درحال برگزاری است که سجاد ممی زاده، مهدی شاهرخی و رضا زاد محمد سه ورزشکار استان و امیر میرزایی بعنوان مدیر فنی و  فیروز شاهی بعنوان مربی در این اردو حضور دارند. همچنین 5 بدمینتون باز دختر استان نیز به اردوی انتخابی تیم ملی زیر 15 سال و زیر 17 سال ایران که در تبریز برگزار خواهد شد، دعوت شدند.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان اظهار داشت: این تعداد از ورزشکاران دعوت شده تنها مربوط به هفت روز اول سال جدید است و در ادامه نیز ورزشکاران و مربیان استان در تیم های مختلف ملی ایران حضور خواهند یافت.
انتهای پیام/
حضور 17 ورزشکار و مربی استان در اردوهای تیم های ملی در سال 1403 حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار