نائب رئیس شورای شهر تبریز:

نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش شرط رفع آلودگی هوا

1398/10/12 - 17:14 - کد خبر: 11070 نسخه چاپی

نصر: نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز توسعه و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی را پیش شرط رفع آلودگی هوا و عدم استفاده شهروندان از خودرو های تک سرنشین دانست.

به گزارش نصر ،  سونیا اندیش در مصاحبه اختصاصی برنامه زنده تبریزیم گفت: کالبد شهری زمانی با ارزش بوده که زندگی در آن جریان داشته و انسان ها در آن تردد داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و موجود زنده نیاز به نگهداری و پرستاری دارد تا زندگی توام با آرامش و آسایش داشته باشد تصریح کرد: ترافیک و آلودگی هوا از مسائل روز تمامی کلانشهرها است و متاسفانه با وجود افزایش تعداد اتومبیل ها،  هنوزخیابان ها به همان شکل سابق باقی مانده و تناسب بین این دو نیازمند برنامه ریزی است.
نائب رئیس شورای شهر تبریز  در ادامه با بیان اینکه عدم دسترسی سریع و آسان شهروندان به وسایط  حمل و نقل عمومی اصلی ترین عامل استفاده از خودرو های تک سرنشین است اضافه کرد: اگر شاهد افزایش اتومبیل‌های تک سرنشین در سطح شهر هستیم باید بپذیریم که گاهی این موضوع از روی اجبار بوده است چرا که شهروندان نمی توانند براحتی به این وسیله ها دسترسی پیدا کنند.
سونیا اندیش در بخش دیگری از سخنان خود با باین اینکه پایه های نخست حفظ و توسعه فضای سبز در شورای پنجم نهادینه شده  است تاکید کرد:  شهرداری در این زمینه با شورای شهر همراهی  بسیار خوبی داشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: اعضای شورای شهر تبریز با امضا طرحی سال آینده را  به عنوان «سال فضای سبز» نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: این نامگذاری تنها در قالب یک شعار نیست چرا که شورا و شهرداری در زمینه مسائل بودجه‌ای می تواند عمل کند. سعی بر این بوده در ردیف‌های بودجه موضوعاتی همچون تنفس و تفریحات شهروندان مدنظر قرار گیرد.

اندیش تملک باغات موجود و توسعه بوستان‌های محله‌ای را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: گرچه سرانه فضای سبز تبریز ۱۵ متر مربع بوده ولی در عمل این گونه نیست و نیاز است در آن ۱۵ متر مربع موجود درختان بیشتری نیز کاشته شود.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز توسعه فضای سبز را لازمه بهبود تنفس شهری دانست و گفت: نگهداری فضای موجود حائز اهمیت است تا کاربری فضاهای سبز و باغات به هیچ عنوان تغییر نیابد و مخالفت کمیسیون ماده ۵ نیز مشخصا اعلام شود.
نائب رییس شورای سلامی شهر تبریز در ادامه  ضمن تبریک روز پرستار این شغل را جلوه ای از وجود مادران عنوان کرد.
وی اظهار داشت: شغل پرستاری از مشاغل سخت بشمار می رود و ما به این شغل نگاه متفاوتی داریم چرا که پرستاری جلوه یا از وجود مادرانه است.

انتهای پیام/
نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش شرط رفع آلودگی هوا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار