اولین عیدی برای ورزش استان در سال جدید:

نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب شد

1403/01/06 - 11:25 - کد خبر: 110686 نسخه چاپی

نصر: فرزاد باهر ارسباران به عنوان اولین ورزشکار استان توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

به گزارش نصر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که پیش از حضور در جام جهانی مجارستان فاصله خود با سهمیه تیمی المپیک به حداقل رسانده بود با صعود به جمع هشت تیم برتر، این سهمیه را برای خود قطعی کرد. این اولین سهمیه ورزش در سال ۱۴۰۳ و نخستین سهمیه تیمی ورزش ایران برای المپیک پاریس به حساب می آید. 
تیم ملی کشورمان در این جام با از پیش رو برداشتن اردن و مصر تا جمع هشت تیم برتر پیش رفت، در حالیکه ژاپنی ها از این صعود بازماندند. بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران پیش از پایان کارش در این جام، سهمیه خود را قطعی و نهایی کرد. 
با سهمیه تیمی که شمشیربازی برای  سی و سومین دوره بازی های المپیک به دست آورد، چهار ملی پوش کشورمان عازم پاریس خواهند شد. فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز پرافتخار استان  به همراه دیگر نمایندگان اعزامی ایران در بخش انفرادی با حریفان خود رقابت خواهند کرد. 
سهمیه تیمی شمشیربازی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس نخستین سهمیه ای است که ورزش ایران در سال ۱۴۰۳ و برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دست می آورد. همچنین این نخستین سهمیه ای است که در بخش تیمی برای این بازی ها به دست می آید.
کاروان ورزش ایران پیش از این و تا پایان سال ۱۴۰۲ صاحب ۱۶ سهمیه المپیک شده بود اما همه سهمیه ها در بخش انفرادی به دست آمد. بسکتبال، والیبال، فوتبال و هندبال از رشته هایی بودند که از حضور در میادین انتخابی نتوانستند صاحب سهمیه تیمی شوند اما شمشیربازی با طلسم شکنی، کاروان ورزش ایران را صاحب این سهمیه کرد.
انتهای پیام/
نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار