استاندار آذربایجان شرقی:

پیش‌ بینی‌ های هواشناسی باید اعتمادآفرین باشد

1403/01/05 - 17:02 - کد خبر: 110680 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به حساسیت و اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی، اعلام کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید کارشناسی‌ شده و اعتمادآفرین باشد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی روز شنبه در بازدید از اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی هواشناسی، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه مخاطب هواشناسی خیلی گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت‌های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.
وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به‌ هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد، افزود: این پیش بینی‌ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، رفتن به سفر، گشت‌وگذار، نظافت و خانه تکانی آنان اثر می‌گذارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی به درد فرودگاه‌ها، ادارات و بخش کشاورزی می‌خورد، اکنون وارد زندگی توده مردم شده و می‌تواند از بروز بسیاری از خسارت‌ها به مردم پیشگیری کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر چه پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر باشد، میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و عموم مردم بیشتر بهره‌مند می شوند، ادامه داد: گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنین در بعضی از سیاست‌های مدیریت کشور نیز اثرگذار شده است.
وی یادآوری کرد: این گزارش‌ها علاوه بر تاثیر در زندگی معمولی و تصمیم‌سازی برای تصمیم‌گیری مردم، در مدیریت و تصمیم‌گیری های مسئولان نیز موثر است و مسئولان با اطلاع از پیش‌بینی پدیده‌های طبیعی مانند سیل، طوفان، گرد و غبار می‌توانند از میزان خسارت‌ها بکاهند.
وی استفاده از اطلاعات هواشناسی را به ۲ دوره قبل از تولید گوشی تلفن‌های هوشمند و بعد از آن تقسیم کرد و گفت: در گذشته مردم برای اطلاع از وضعیت هواشناسی به بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون مراجعه می‌کردند، اما اکنون در هر لحظه می‌توانند از گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی اطلاع کسب و براساس آن تصمیم‌گیری کنند.
رحمتی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار اداره‌کل هواشناسی بیان کرد: فعالیت در این سازمان، کاری خیر و حسنه است و آثار مثبتی را به صورت سلسله‌وار در جامعه می‌گذارد و از عوامل رشد و افزایش بهره‌وری در زندگی کنونی مردم به شمار می‌رود.
عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی هم در این بازدید اظهار کرد: ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی با وظایف مختلف در استان داریم که از جمله آن‌ها ۲ ایستگاه فرودگاهی در تبریز و مراغه، پنج ایستگاه سینوپتیک اصلی و سه ایستگاه جاده‌ای است.
استاندار آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.
وی در این بازدید دستور لازم برای تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین ایستگاه هواشناسی پرتابل را به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صادر کرد.
وی همچنین به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان دستور داد که اقدام لازم برای احداث ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش مهربان شهرستان سراب صورت گیرد.
انتهای پیام/
پیش‌ بینی‌ های هواشناسی باید اعتمادآفرین باشد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار