خبر/

مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داد

1403/01/05 - 16:42 - کد خبر: 110678 نسخه چاپی

نصر: مدیریت بحران آذربایجان شرقی با استناد به هشدار جوی سطح نارنجی (آمادگی)، نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزندگی و اختلال تردد در جاده ها، یخبندان و احتمال سقوط بهمن هشدار داد.

به گزارش نصر، معاون مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس هشدار جوی شماره یک هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی از امشب در استان تشدید شده و تا بعد از ظهر فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.
عبدالصمد رحیمی اضافه کرد: نوع مخاطره ای که این سامانه ایجاد می کند شامل رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
وی گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، یخبندان، احتمال سقوط بهمن، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد از اثرات این مخاطره است.
رحیمی تاکید کرد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان همچون شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه برای مقابله با خطرات احتمالی و حفظ آمادگی، تجهیزات، ماشین آلات و امکانات خود را در نقاط مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نقاط خطرناک و حادثه خیز مستقر کنند.
وی همچنین از مردم درخواست کرد تا از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری و سفرهای غیر ضرور را لغو کنند و نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت و از کوهنوردی و دیگر ورزش هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارد، خودداری کنند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به شمار می رود.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار