امیدفر خبر داد:

ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از عصر جمعه تا چهارشنبه آینده

1403/01/03 - 14:05 - کد خبر: 110626 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز جمعه به استان، بارش برف در نواحی سردسیر و رگبار باران در نواحی مختلف آغاز می شود و فعالیت متناوب آن تا چهارشنبه آینده ادامه می یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر روز جمعه در گفت و گویی افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که فعالیت این سامانه بارشی موجب بروز مه و وزش باد گاهی شدید می شود و همراه با رعد و برق خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می گیرد، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بارش تگرگ و برخورد آذرخش و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بر انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی، احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی تاکید کرد.
امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه ای، محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی از عصر جمعه تا چهارشنبه آینده خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار