مدیر آب و فاضلاب شهرستان تبریز:

آب تبریز پایدار شد

1403/01/02 - 23:24 - کد خبر: 110608 نسخه چاپی

نصر: مدیر آب و فاضلاب شهرستان تبریز گفت: آب شرب پایدار در تمام نقاط تبریز در جریان بوده و قطعی آب گزارش نشده است.

به گزارش نصر، تورج فرجاد روز پنجشنبه در گفتگویی با اشاره به افت فشار و قطعی آب در برخی نواحی تبریز در چند روز گذشته افزود: از صبح امروز گزارش قطعی آب به سامانه ۱۲۲ اعلام نشده و تنها چند مورد افت فشار در محله های بهار و قره آغاج در طبقات ۴ و ۵ گزارش شده است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در تبریز در حال حاضر به حالت قبل از ۱۵ اسفند سال گذشته برگشته است، گفت: با نزدیک شدن به پایان سال و انجام خانه تکانی، مصرف آب در تبریز به میزان قابل توجهی افزایش یافت و همین امر موجب قطعی و افت فشار آب در برخی محلات این شهر شد.
فرجاد ادامه داد: تلاش کارکنان آب و فاضلاب دسترسی مردم به آب شرب سالم و پایدار است که این امر با صرفه‌ جویی مردم به راحتی قابل تحقق است.
وی گفت: افزایش مصرف آب در سه روز پایانی سال و افت فشار و قطعی آب برخی مناطق مرتفع کلانشهر تبریز باعث شد به دستور شخص استاندار آذربایجان شرقی به طور موقت از سد نهند برای پایداری شبکه آب تبریز استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: سد نهند خوشبختانه ذخیره آبی مناسبی دارد اما قرار براین بود که این ذخیره آبی برای پیک مصرف تابستان، از نیمه دوم خرداد وارد مدار شود.
مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی هم روز اول فروردین، در پی قطع آب در برخی از مناطق تبریز، در مرکز کنترل آب و فاضلاب این شهر حضور یافت و از نزدیک روند اقدامات برای حل مشکل و تامین آب شرب شهروندان را بررسی کرد.

به گزارش نصر، مصرف سرانه هر شهروند تبریزی در طول شبانه روز حدود ۲۵۰ لیتر بوده که ۱۰۰ لیتر بیشتر از استاندارد جهانی است.
در هر ثانیه ۶ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم در تبریز تولید و به همین میزان نیز مصرف می‌شود و در واقع میزان تولید و مصرف آب در حال حاضر در این شهر سر به سر است و اگر مشکل و یا کمبودی در یکی از منابع چهارگانه تامین آب آن ایجاد شود و یا مشترکان مصرف خود را مدیریت نکنند این شهر با مشکل و تنش آبی روبرو خواهد شد.
انتهای پیام/
آب تبریز پایدار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار