شهردار منطقه 9 تبریز خبر داد:

اتصال فاضلاب شهرک خاوران به شبکه فاضلاب شهری تبریز

1403/01/02 - 11:18 - کد خبر: 110602 نسخه چاپی

نصر: پس از سالها انتظار، فاضلاب شهری شهرک خاوران تکمیل و به شبکه سراسری فاضلاب شهر تبریز متصل شد.

به گزارش نصر، هادی بدری شهردار این منطقه اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های اساسی و ایجاد بسترهای لازم در شهرک خاوران از اهم برنامه های مدیریت شهری منطقه است که در این راستا با همکاری فی مابین ارگانهای خدمات رسان، این مهم، گام به گام  پیگیری و محقق می شود.

شهردار منطقه۹ افزود: یکی از مطالبات و نیازهای اساسی در شهرک خاوران، پیاده سازی شبکه فاضلاب از طریق حفاری و لوله گذاری بود که قریب به ۳۰ درصد از این پروژه با مشارکت اداره آب و فاضلاب استان و مدیریت شهری منطقه در سالهای قبل انجام شده بود، اما مهمترین و اساسی ترین گام در این پروژه بزرگ، اجرای مابقی این شبکه بود که در دوره حاضر مدیریت شهری و با پیگیری های مجدانه و لازم و  همچنین همکاری شرکت آب و فاضلاب استان، این موضوع با سرعت عملیاتی شد.

شهردار منطقه اظهار داشت: وجود چندین مرکز درمانی در سطح حوزه استحفاظی منطقه۹ و ضرورت مدیریت فاضلاب های  این مراکز و جلوگیری از ورود این فاضلاب ها به محیط شهری و زیست منطقه از ضروریاتی بود که با تحقق آن یکی از نگرانی های مدیریت شهری منطقه از حیث حفظ و مراقبت از محیط زیست شهری مرتفع می شد.

بدری حامد خاطرنشان کرد: هرچند بخشی از این عملیات به ناچاردر فصل سرد و پربارش سالجاری انجام و انسداد حدشمالی بلوار شهدای غواص باعث تکدر خاطر و بروز مشکلاتی برای مدیریت شهری و شهروندان گردید، اما ایجاد و تحقق زیرساخت مهم و حیاتی فاضلاب شهری خاوران امری اجتناب ناپذیر و ضروری بود که خوشبختانه  با تلاش شبانه روزی تمامی مجریان و متولیان پروژه نهایی گردید.

وی تصریح کرد: پس از حفاری و لوله گذاری  همزمان در چندین جبهه عملیاتی این پروژه (در بالادست و پایین دست شهرک خاوران)، این پروژه به اتمام رسیده و فاضلاب شهرک خاوران پس از سالها انتظار شهروندان و ساکنین، تکمیل و به شبکه سراسری فاضلاب شهر تبریز متصل گردید.
انتهای پیام/
اتصال فاضلاب شهرک خاوران به شبکه فاضلاب شهری تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار