مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

سفر گردشگران 64 کشور خارجی به آذربایجان شرقی

1403/01/02 - 08:52 - کد خبر: 110595 نسخه چاپی

نصر:  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سالجاری گردشگران تعداد ۶۴ کشور مختلف جهان از قاره های مختلف از آثار و ابنیه های تاریخی این استان دیدن کردند.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در گفت وگویی بیشترین تعداد ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی را مربوط به کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و چین اعلام و اظهار کرد: امسال برخلاف سال های قبل طیف وسیعی از گردشگران چینی وارد تبریز و سایر شهرهای استان شدند که رشد قابل ملاحظه ای را در این زمینه شاهد بودیم .
وی کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، الجزایر، مصر، روسیه ، برزیل و ژاپن و آمریکا را از دیگر کشورهایی اعلام کرد که در سالجاری گردشگران آنها وارد آذربایجان شرقی شدند و حداقل یک شب را در مراکز اقامتی استان سپری کردند.
حمزه زاده مجموع گردشگران ورودی خارجی به آذربایجان شرقی در سالجاری را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار بر اساس ثبت رسمی نهادهای مسئول و نیز آمارهای اخذ شده از مراکز اقامتی و هتل های استان استخراج شده است.
وی خاطرنشان کرد: در اعلام آمارهای ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی افراد ورودی به مناطق مرزی حساب نمی شوند و اگر این آمار را شمارش کنیم، تعداد گردشگران ورودی به مراتب بیشتر خواهد بود.
 احمد حمزه زاده
حمزه زاده تنوع در ورود اتباع کشورهای مختلف از سراسر جهان و نیز اقشار گوناگون را از ویژگی های مهم حوزه گردشگری خارجی آذربایجان شرقی برشمرد و یادآور شد: توجه به افزایش ورودی گردشگران خارجی یکی از اولویت های محوری حوزه میراث فرهنگی استان است.
وی توسعه و گسترش زیرساخت های گردشگری را از جمله رویکردهای چند سال اخیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس تعداد تخت های مراکز اقامتی و هتل های استان از حدود هفت هزار ، هم اکنون به بیش از ۲۰ هزار تخت رسیده است.
۳۴ هتل در آذربایجان شرقی در حال ساخت است
حمزه زاده با اعلام اینکه در حال حاضر نیز تعداد ۳۴ هتل در شهرهای محتلف آذربایجان شقی در دست ساخت است، گفت: با اتمام و بهره برداری از این هتل ها ، تعداد پنج هزار تخت نیز به تخت های کنونی مراکز اقامتی افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری و داشتن چهار هزار اثر، ابنیه و محوطه تاریخی و باستانی که 2 هزار و ۲۶ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، از استان های گردشگری پذیر ایران به شمار می رود.
مجموعه بازار تاریخی تبریز، کلیسای سنت استپانوس و مجموعه کاروانسراهای خواجه نظر جلفا، گویجه بل هریس و جمال آباد میانه از آثار جهانی آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
سفر گردشگران 64 کشور خارجی به آذربایجان شرقی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار