استاندار اردبیل خبر داد:

تصویب ۶۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی و ۷۰۰ میلیارد برای راه آهن در سفر رییس جمهور

1398/10/12 - 16:30 - کد خبر: 11059 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از مصوب شدن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل در سفر ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، اکبر بهنام جور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به استان اردبیل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل مصوب شد‌ه است که این اعتبارات برای استان قابل قبول هستند.
وی با اشاره به تسهیلات مصوب در این سفر، افزود: مبلغ ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است تا از سوی بانک‌های عامل و صندوق نوآوری و شکوفایی که منابع چهار تا ۶ درصد اعطا می‌کنند، تامین خواهد شد که این تسهیلات قطعاً کمک بسزایی را به حوزه‌های مختلف استان خواهد کرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: تکمیل سد گیوی جزو مطالبات به حق مردم استان و منطقه بود که خوشبختانه در این سفر توانستیم ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع بانکی به این پروژه اخذ کنیم.
وی عنوان کرد: طرح فاضلاب شهر اردبیل که ۱۴ سال پیش انجام شده بود و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به جمعیت کنونی اردبیل را نداشت که در این سفر اعتبارات لازم برای فاضلاب خط دوم شهری اردبیل و شهر نمین تامین شد.
بهنام‌جو بیان کرد: در حوزه آب‌رسانی به روستاها مشکلات عدیده‌ای در استان وجود داشت که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در راستای تامین این نیاز اخذ شد و مدیران باید در جذب اعتبارات و تسهیلات مصوب شده جدیت به خرج دهند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در خصوص جاده‌های استان در سال‌های آینده تحول ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: اکنون شاهد رشد سالانه ۵۰ کیلومتری بزرگراه‌های اردبیل هستیم که مطابق این آمار تا چند سال آینده اکثر جاده‌های اصلی استان تبدیل به بزرگراه خواهد شد.
بهنام‌جو گفت: نگرش ما در توزیع اعتبارات در نظر گرفتن تمام نقاط استان است به طور مثال افتتاح دو پروژه بزرگ که برای بیش از هزار و 200 نفر در حوزه صنعت اشتغال ایجاد خواهد کرد نشان می‌دهد بحث توسعه تمام مناطق شمال تا جنوب استان مد نظر قرار دارد. 
وی اذعان کرد: ایجاد لاستیک سازی و اشجع باطری و کامیون‌سازی از جمله پروژه‌های مهم استان به‌شمار می‌رود که در خصوص ایجاد اشتغال برای استان بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/
تصویب ۶۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی و ۷۰۰ میلیارد برای راه آهن در سفر رییس جمهور خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار