مدیرکل گمرک بازرگان در گفتگو با نصر مطرح کرد؛

تشریح علل ترافیک نوروزی در گمرک بازرگان/ مسافران نظم و قوانین گمرکی را رعایت کنند 

1402/12/29 - 14:29 - کد خبر: 110575 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل گمرک بازرگان ضمن تشریح علل بروز ترافیک نوروزی در گمرک بازرگان، از مسافران و گردشگران نوروزی درخواست کرد نظم و قوانین گمرکی را جهت تسریع در روند ارائه خدمت رعایت کنند.

به گزارش نصر، علیرضا اسدزاده به دنبال ترافیک ورودی به گمرک بازرگان در گفتگو با خبرنگار «نصر»، علل بروز صف‌های طولانی در مرز بازرگان را تشریح کرد و افزود: امسال مسافران بیشتری نسبت به سال گذشته با خودروهای شخصی قصد خروج از مرز بازرگان را داشتند که به دلیل ورود بیش از حد مسافر به مرز بازرگان و متاسفانه عدم رعایت نوبت و نظم توسط برخی مسافران خدمت رسانی به هموطنان در گمرک بازرگان طولانی شد.

وی افزود: هفت هزار دستگاه خودرو سواری شخصی جهت عبور از مرز مشترک ایران و ترکیه در یک ساعت محدود به گمرک بازرگان مراجعه کرده‌اند، در حالی که با وجود اتخاذ تدابیر نوروزی باز هم ظرفیت پاسخگویی به این حجم از مراجعه کافی نیست.

مدیرکل گمرک بازرگان در ادامه گفت: از طرف دیگر کمرگ گوربولاغ ترکیه در حال تعمیرات ساختمانی است که ظرفیت پذیرش مسافر طرف ترکیه‌ای را کاهش داده است. البته همکاران ترکیه‌ای ما قبلا این تعمیرات ساختمانی را اعلام کرده بودند که با درخواست ما به دلیل در پیش بودن تعطیلات نوروزی در ایران بخش بیشتری از این تعمیرات و عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاغ ترکیه به اردیبهشت ماه موکول شده است.

اسدزاده در ادامه یکی دیگر از علت‌های تأخیر در پذیرش مسافران در طرف ترکیه‌ را همراه داشتن بار و داروهای غیرمجاز توسط برخی مسافران بوده است که این مشکل در روند پذیرش مسافران در طرف ترکیه‌ای تأخیر ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: هموطنان عزیز از همراه داشتن هر گونه داروهای آرامبخش از خانواده استامینوفن و مواد مشابه در عبور از مرز خودداری کنند، چرا که ورود این داروها به کشور ترکیه ممنوع است و در روند پذیرش مسافران اخلال و معطلی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل گمرک بازرگان بسته شدن گمرک گوربولاغ ترکیه را تکذیب کرد و گفت: گمرک ترکیه در هماهنگی کامل با ما قرار دارد و دو طرف در راستای تکریم گردشگران و تسریع امور هماهنگی های لازم را داریم، اما توجه به مواردی که عرض کردم خواهد توانست در کاهش ترافیک نوروزی گمرک بازرگان کمک شایانی داشته باشد.

اسدزاده در پایان از مسافران حاضر در گمرک بازرگان درخواست کرد حوصله کرده و نظم را جهت تسریع در روند پذیرش خودروها و مسافران رعایت کنند.

انتهای پیام/
تشریح علل ترافیک نوروزی در گمرک بازرگان/ مسافران نظم و قوانین گمرکی را رعایت کنند  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار