استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

پروژه کریدور ارس به سرعت اجرایی می‌شود/ نگاه‌ها به مرزهای آذربایجان شرقی باید اقتصادی باشد 

1402/12/28 - 21:49 - کد خبر: 110567 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از اجرای سریع پروژه کریدور ارس در شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار نصر، مالک رحمتی عصر امروز در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پروژه پراهمیت کریدور ارس، افزود: طرح پروژه کریدور ارس به تصویب نهادهای مسئول رسیده و اکنون نیز این طرح جهت بررسی و تصویب به هیأت وزیران ارسال شده است.
وی ادامه داد: این پروژه ۱۰۷ کیلومتری که در حد فاصل آغبند جمهوری آذربایجان و جلفا اجرا می‌شود، یکی از توافقات بسیار مهم و خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که به سرعت توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد مرحله اجرا می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه مورد تاکید مسئولان ارشد نظام است، افزود: سرعت اجرای این پروژه رضایت بخش است و بنده نیز در اولین فرصت از محل اجرای این پروژه بازدید خواهم کرد تا مشکلات احتمالی را بررسی و رفع کنیم.
رحمتی تاکید کرد: نگاه‌ها به مرزهای ۲۱۷ کیلومتری آذربایجان شرقی باید اقتصادی باشد و امیدوارم با اجرای سریع کریدور ارس شاهد بهره‌مندی کشور و همچنین کشورهای همسایه از مزایای این پروژه راهگشا و دیگر مزیت‌های اقتصادی مرزی آذربایجان شرقی با کشورهای همجوار باشیم.

۳۳ پروژه اولویت‌دار آذربایجان شرقی 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه نشست با خبرنگاران در مورد اولویت‌های مدیریت استان در دوره‌ جدید هم گفت: پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به استان جزو اولویت‌های عاجل ماست.
رحمتی افزود: یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس سونگون برای اجرای طرح‌های استانی مصوب شده است که پیگیری می‌کنیم تا این اعتبارات به استان تخصیص یابد.
وی ادامه داد: ۳۳ پروژه زیرساختی استان مشخص شدند که با اولویت اجرایی شوند. این پروژه‌ها محور توسعه استان هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت به نتیجه برسند و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد جلب رضایت مردم عزیز استان خواهیم بود.

با رشوه‌گیران برخورد سختی خواهیم داشت 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص گلایه مردم از برخی فساد های اداری در استان هم گفت: امیدوارم چنین چیزی صحت نداشته باشد، اما قطعاً با رشوه‌گیران برخورد سختی خواهیم داشت.
مالک رحمتی افزود: مردم عزیز بدانند ما با هرگونه فساد اداری و درخواست و دریافت رشوه در ادارات برخورد پشیمان کننده‌ای خواهیم داشت.
وی ادامه داد: دریافت رشوه در دستگاه‌های دولتی و اجرایی آذربایجان شرقی در شأن استان و مردم و خادمان آن نیست و اگر گزارش مستندی در رابطه با درخواست و دریافت رشوه در دستگاه‌های مختلف استان دریافت کنیم، قطعاً برخوردی درس آموز و بازدارنده با عامل یا عاملان آن خواهیم داشت.

تغییر مدیران ناکارآمد قطعی است 
رحمتی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات مدیریتی در استان هم از تغییر مدیران ناکارآمد استان در آینده نزدیک خبر داد.
وی افزود: جابجایی مدیران امری طبیعی است و مدیرانی که در شأن آذربایجان شرقی عمل کنند، هم‌چنان در خدمت‌شان خواهیم بود، اما مدیرانی که نتوانند در شأن مردم آذربایجان خدمت کرده و راهبردهای توسعه استان را پیش ببرند، حتماً د آینده‌ای نزدیک تغییر خواهند یافت تا روند توسعه استان سرعت پیدا کند.
انتهای پیام/
پروژه کریدور ارس به سرعت اجرایی می‌شود/ نگاه‌ها به مرزهای آذربایجان شرقی باید اقتصادی باشد  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار