استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

تشکیل شورای توسعه روابط بین‌الملل در آذربایجان شرقی

1402/12/28 - 18:49 - کد خبر: 110566 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از ایجاد شورای توسعه روابط بین‌الملل در استانداری آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، مالک رحمتی دقایقی پیش در نشست با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم توسعه روابط بین‌الملل آذربایجان شرقی، گفت: آذربایجان شرقی به دلیل هم مرز بودن با چندین کشور مهم منطقه، در عرصه روابط بین‌الملل و روابط خارجی پویاتر باشد.
وی افزود: ما با جمهوری آذربایجان و منطقه نخجوان، ترکیه و ارمنستان روابط سیاسی و اقتصادی داریم، همچنین چین و روسیه هم جزو شرکای تجاری مهم ما هستند که باید در اولویت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی قرار گیرند.
رحمتی ادامه داد: در این رابطه شورای توسعه روابط بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است و آقای دکتر باقری، معاون سابق وزیر خارجه و ۷ سال سفیر ایران در ترکیه و سال‌ها سفیر ایران در کشورهای مختلف منطقه مسئولیت این شورا و مشاورت بنده را بر عهده گرفته‌اند تا بتوانیم از ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در توسعه مناسبات منطقه‌ای بیشتر بهره‌مند شویم.
وی تاکید کرد: فعال شدن شورای توسعه روابط بین‌الملل استانداری، تراز روابط خارجی و بین‌المللی استان را ارتقاء خواهد داد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه‌ها به ۲۷۱ کیلومتر مرز آذربایجان شرقی باید اقتصادی باشد و ما در گفتگو با مسئولان ارشد کشور همدلی و موافقت با این مهم را دریافت کردیم.
رحمتی در ادامه تاکید کرد: مرزهای آذربایجان شرقی، مرزهای دوستی و اقتصادی باید باشند و نهایت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مرزی استان را باید داشته باشیم.
خبرهای تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.
انتهای پیام/
تشکیل شورای توسعه روابط بین‌الملل در آذربایجان شرقی محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار