مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

افتتاح سه مجتمع بین راهی در آذربایجان شرقی/ بهره برداری از مدرن ترین مجتمع رفاهی بین راهی استان در محور تبریز- اهر

1402/12/28 - 15:40 - کد خبر: 110556 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از افتتاح سه مجتمع خدمانی و رفاهی در استان خبر داد. 

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده با اعلام این خبر، افزود: امروز در آذربایجان شرقی شاهد افتتاح سه مجتمع رفاهی بین راهی در آستانه سال جدید هستیم که مجتمع رفاهی میلاد در ورودی خواجه، دومین مجتمع در اتوبان شهید باکری و دیگری در جاده تبریز به بستان آباد مورد بهره برداری قرار گرفتند. 

۵۶ مجتمع خدماتی و رفاهی در ایام نوروزی فعال هستند 
وی همچنین افزود: مجتمع رفاهی میلاد که در محور تبریز، اهر و هریس قرار گرفته است به مساحت یک هکتار و با سرمایه گذاری نزدیک به یکصد میلیارد تومانی و با درجه خوب کیفی احداث شده است، با توجه به نیاز استان به افزایش مجتمع های بین راهی امروز با افتتاح سه مرکز، جمع مجتمع های بین راهی آذربایجان شرقی به ۵۶ واحد رسید که البته ۱۷ مجتمع در محورهای مواصلاتی استان دست ساخت داریم که به حول قوه الهی تعدادی در سال جدید و تعدادی دیگر از آن طی سال های آتی به مرحله بهره برداری خواهند رسید. ضمن اینکه ۲۵ مورد دیگر از این مجتمع های بین راهی هم در مرحله صدور مجوز قرار دارند که در مجموع به عدد ۹۸ مجتمع بین راهی در استان دست پیدا خواهیم کرد.


اراضی ملی در خدمت رفاه عمومی 
جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی استان در اولویت کار های عملیاتی قرار دارند گفت: باتوجه به اینکه امکانات مجتمع های رفاهی آزادراه پیامبر اعظم در شان مردم استان نبود، از سال گذشته اقدامات برای صدور مجوز و شروع عملیات ساخت تعدادی مجتمع رفاهی مدرن شروع شد، قطعا وجود مجتمع های رفاهی مناسب برای استفاده مسافرین و استراحت رانندگان در جهت کاهش تصادفات جاده ای موثر خواهد بود، ما برنامه ریزی کرده ایم حتی در صورت نبود اراضی خصوصی در برخی نقاط، از اراضی ملی برای ایجاد مجتمع های رفاهی و خدماتی بین راهی جهت رفاه مردم استفاده کنیم.

استقرار بازارچه های سنتی در ۷٠ نقطه استان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در این مراسم ضمن اشاره بر نیاز مسیرهای گردشگری جاده ای به مجتمع های مدرن خدماتی و رفاهی افزود: امروز شاهد افتتاح سه مجتمع رفاهی بین راهی در مسیرهای اصلی گردشگری بودیم، مجتمع میلاد با توجه به اهمیت جاده تبریز اهر در محور گردشگری مسیر منطقه ارسباران قرار دارد و جزو نیازهای اساسی صنعت گردشگری بود. البته رویکرد ما در مجتمع های رفاهی صرفاً نباید بحث تامین سوخت خودروها باشد و مجتمع های بین راهی باید تبدیل به توقفگاه های جاده ای تبدیل شوند و خدمات استاندارد تفریحی و اقامتی ارائه کنند.
احمدحمزه زاده با اشاره بر تشکیل ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در قالب ۱۲ کمیته گفت: اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از مسافرین نوروزی استان تدارک دیده شده است، با توجه به اینکه از ۲۴ اسفند ماه اداره کل میراث فرهنگی در کنار سایر دستگاه های استان تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴٠۳ آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است، ایجاد بازارچه های صنایع دستی در ۷٠ نقطه از استان، مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهرها تا با اهدای کتابچه و بروشور راهنما به میهمانان، خدمت رسانی کنند.
حمزه زاده همچنین افزود: میهمانان نوروزی در صورت نیاز می توانند با سامانه گویای ٠۹۶۲۹ تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات گردشگری، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

دوازدهمین جایگاه سوخت استان در سال جاری افتتاح شد
مدیر منطقه ای فرآوره های نفتی آذربایجان شرقی هم در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی میلاد که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولین استانی برگزارشد، با گرامیداشت ملی شدن صنعت نفت و تبریک این پیروزی به مردم ایران و خانواده بزرگ صنعت نفت گفت: با افتتاح دوازدهمین جایگاه عرضه سوخت در سال جاری که با پیگیری و نظارت مدیریت و مسئولین منطقه و سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شد تعداد مجاری عرضه سوخت مایع در استان به یکصد وهشتاد و هشت باب رسید.
ناصر راشدی با اشاره به راه اندازی هفتاد و سومین جایگاه عرضه سوخت ناحیه مرکزی و هفتمین جایگاه شهرستان هریس افزود: مجتمع خدماتی رفاهی میلاد در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با هزینه بیش از 100 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیرتبریز- اهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با تشکر از خلیل تقدیمی سرمایه گذار این مجتمع اظهار داشت: این جایگاه دارای دو سکوی بنزین با چهار دستگاه تلمبه چهار نازله و دوسکوی نفتگاز با چهار تلمبه دو نازله و سه مخزن بنزین و نفتگاز به ظرفیت کلی 148 هزار لیتر بوده و با اشتغالزایی برای 12 نفر در بخش سوخت رسانی و 60 نفر در سایر قسمت های مجتمع، آماده ارائه خدمات سوخت رسانی، رفاهی و خدماتی به مردم عزیز می باشد.
سجاد کیانی، بخشدار خواجه هم در حاشیه این مراسم گفت: افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی میلاد، فرصت های مناسبی در جهت اشتغال زایی برای این منطقه دارد، البته با توجه به قرارگیری محل این مجتمع به لحاظ اینکه این محدوده مسیر شاه راهی شش شهرستان است، نیاز اصلی مردم و میهمانان منطقه بود که امروز این امر محقق شد که مایه خیر و برکت برای منطقه محسوب می شود. 
وی افزود منطقه خواجه مستعد سرمایه گذاری است و بخشداری خواجه آماده همکاری با فعالان اقتصادی و فرهنگی که با سرمایه گذاری خود زمینه اشتغال زایی را فراهم می کنند، است.

حمایت بانک توسعه تعاون از احداث مجتمع های بین راهی
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی هم در این مراسم ضمن اعلام حمایت بانک توسعه تعاون از ساخت مجتمع های بین راهی استان گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک صد در صد دولتی، تمام تسهیلات خود را در حوزه توسعه استان پرداخت می کند و ما آمادگی خود را در جهت حمایت از طرح های اینچنینی اعلام می کنیم.
وی همچنین افزود: مجتمع رفاهی میلاد، یک طرح چند منظوره بود که از محل طرح اشتغال پایدار روستایی شامل تسهیلات یکصد و پنجاه میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون شده است که توسط بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید که در مقایسه با موارد مشابه در شمالغرب جزو مجتمع های باکیفیت خدماتی و رفاهی است.


 
تقدیمی سرمایه گذار مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی میلاد با اشاره بر حمایت های مالی بانک توسعه تعاون از اجرای این طرح گفت: کل هزینه تمام کرد این پروژه در حدود ۸٠٠ میلیارد ریال بوده که ۱۵٠ میلیارد ریال آن توسط بانک توسعه تعاون در قالب حمایت از طرح های اشتغال روستایی پرداخت شده است.
وی همچنین از طرح توسعه این مجتمع رفاهی خبرداد و گفت: در سال ۱۴٠۳ عملیات ایجاد بازارچه سنتی این مجتمع آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/
افتتاح سه مجتمع بین راهی در آذربایجان شرقی/ بهره برداری از مدرن ترین مجتمع رفاهی بین راهی استان در محور تبریز- اهر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار