فرماندار شهرستان بستان آباد خبر داد:

انتقال آب، راه نجات تالاب قوری گول بستان آباد

1402/12/28 - 11:25 - کد خبر: 110536 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان بستان آباد تنها راه نجات تالاب قوری گول را انتقال آب از طریق لوله به این تالاب دانست.

به گزارش نصر، علیرضا توری در جلسه کمیته اجرایی محلی مدیریت حوضه آبریز تالاب بین المللی قوری گول با بیان اینکه از ۱۴۸ لیتر بر ثانیه آب ورودی به کانال انتقال آب برای تالاب در مبدا تنها ۱۵ لیتر آن وارد آن می‌شود افزود: لازم است با کمک دستگاه‌های متولی برای احیای تالاب قوری گول طرح انتقال آب به تالاب از طریق لوله گذاری هرچه زودتر تسریع شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه آب در بالا دست برای احیای تالاب و شکوفایی آن وجود دارد  ادامه داد: برای انتقال آب از طریق کانال فعلی با مشکلات زیادی از جمله هدر رفت آن شاهد هستیم.
توری از تشدید نظارت‌ها بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حوزه تالاب بین المللی قوری گول خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از ۵۰ مورد تخریب ویلا و پلمپ چاه غیر مجاز در این منطقه داشتیم.
تالاب بین المللی قوری‌گول با ۲۰۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز و ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد در مجاورت روستای امناب قرار گرفته‌ و منابع تأمین‌کنندهٔ آب آن از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.
با توجه به اهمیت زیست محیطی، این تالاب جزو تالاب های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر بوده و به علت پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، دارای اهمیت ملی و بین‌المللی است.
 انتهای پیام/
انتقال آب، راه نجات تالاب قوری گول بستان آباد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار