مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛

پروژه با 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی/ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک

1398/10/12 - 14:24 - کد خبر: 11046 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت : 657 پروژه با 10 هزار میلیارد تومان تا سال 1400 در قالب سند توسعه گردشگری در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس ، مرتضی آبدار امروز در کار گروه گردشگری هشترود با بیان اینکه 82 پروژه با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی چهار هزار و 500 نفر تا پایان امسال اجرا خواهد شد، اظهار داشت: این پروژه در شهرستان‌های تبریز، بستان‌آباد، شبستر، جلفا، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، بناب، اسکو، هادیشهر، میانه، سراب، آذرشهر، اهر، مراغه، هشترود، مرند، خسروشهر و هریس در حال احداث است.
وی با تاکید بر بومی‌گردی در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: 200 اقامتگاه بوم گردی در استان مجوز فعالیت گرفته‌اند که چهار پروژه بوم‌گردی در کلیبر، بستان‌آباد و هریس در حال اجراست که با اتمام آنها در مجموع 190 تخت اقامتی به ظرفیت تخت‌های بوم گردی اضافه خواهد شد.
آبدار از واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا پایان سال 15 موزه احداث خواهد شد و تاکنون نیز10 موزه احداث شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای جذب گردشگری در 11 سد استان خبر داد و گفت: به دنبال تدوین و تعریف مسیرهای گردشگری و اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری براساس ظرفیت‌های هر شهرستان هستیم.
وی خواستار احداث و ایجاد خانه پروفسور هشترودی در این شهرستان را شد و گفت: هنر گلیم بافی مختص هشترود است و بنام این شهرستان ثبت خواهد شد.
امین امینیان فرماندار هشترود هم در این کار گروه خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک و پایگاه ملی این قلعه را شد و گفت: امسال موافقت اصولی برای ساخت دو باب هتل و دو باب کافه خانه سنتی در مسیر قلعه ضحاک داده شده است.
وی در ادامه از مکان‌یابی و نقشه‌برداری پل معلق یا شیشه‌ای در قلعه ضحاک توسط بخش خصوصی خبر داد.
امینیان از احداث مرکز اطلاع رسانی هشترود در ورودی این شهر خبر داد و گفت: 100 میلیون تومان برای تعمیر و مرمت بقعه بایزید بسطامی که در کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) قرار دارد هزینه شده است.
وی از برگزاری  دومین جشنواره ماهیگیری در سد سهند در اردیبهشت سال 99 خبر داد و افزود: این جشنواره امسال بصورت کشوری برگزار خواهد شد و روز ملی ماهیگیری به نام هشترود ثبت خواهد شد و در صورت گرفتن مجوز جشنواره زمستانی در این شهرستان نیز اجرا خواهد شد.
فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه شهرستان هشترود در تولید گندم در استان مقام اول را دارد و به انبار غله مشهور است و هر سال جشنواره برداشت گندم بنام ( هالاخ لاماخ ) در این شهرستان برگزار می شود خواستار ثبت ملی برداشت گندم بنام هشترود هستیم.

انتهای پیام/
پروژه با 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی/ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار