رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

کاهش بار بیماری ها، اولویت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال آینده

1402/12/27 - 15:17 - کد خبر: 110459 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای طرح سلامت نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: از 24 اسفند طرح سلامت نوروزی در استان آغاز شده و پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت شیفت بندی در روزهای تعطیل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده خدمت رسانی هستند.

به گزارش نصر، “بهمن نقی پور” در هشتمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران ازتشکیل کمیته کاهش بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: فرهنگ سازی به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ما در بحث کاهش بار بیماری ها مطرح است و پویش های مختلف همچون غربالگری بیماری های سینه، دستگاه گوارشی و انواع سرطان سال آتی در سطح استان اجرا می‌شود که تحقق اهداف این پویش ها نیازمند همراهی و همکاری اصحاب رسانه است.
وی سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تامین سلامت مردم را 28 درصد اعلام کرد و گفت: این رسالت بر عهده سایر دستگاه‌ها است.
نقی پور از اجرای طرح سلامت نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: از 24 اسفند طرح سلامت نوروزی در استان آغاز شده و پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت شیفت بندی در روزهای تعطیل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پویش ملی سلامت افزود: آذربایجان شرقی رتبه‌ی دوم کشوری را با مشارکت 76 درصدی افراد بالای 18 سال به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برتری این دانشگاه در عرصه‌های مختلف بهداشتی، درمانی تحقیقاتی و فناوری به انجام موفقیت آمیز پیوند‌های نادر در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد بیش از 190 عمل پیوند در استان با موفقیت به انجام رسیده است که 32 مورد از آن‌ها مربوط به مرگ های مغزی و اهدای عضو بود.
نقی پور ادامه داد: امسال هم تعداد 46 پیوند کبد، 49 مورد پیوند کلیه، 60 مورد پیوند مغزاستخوان و پنج مورد نیز پیوند قلب در بیمارستان های تبریز به انجام رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب رتبه سوم این دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور در ارزشیابی سالانه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ارتقا رتبه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی سایماگو - 2024 در شاخص داروسازی (فارماکولوژی، توکسیکولوژی و فارماسیوتیکس) برای سومین سال پیاپی و کسب جایگاه اول در خاورمیانه و ایران و قرار گرفتن در جایگاه 47 ام جهانی ، کسب رتبه سوم حوزه فناوری در بین دانشگاه‌های تیپ یک در ارزشیابی سالانه وزارت بهداشت، کسب عنوان "دانشگاه برتر حامی فناوری" و جایزه جمفا - در آئین اختتامیه نمایشگاه رینوتکس تبریز 2023، کسب عنوان برترحوزه فناوری سلامت در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) توسط 3 طرح مستقر در مراکز رشد دانشگاه، صعود ۱۰۰ رتبه ای در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز و کسب رتبه اول بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از شاخص ترین دستاورد های علمی و فناوری دانشگاه در سال جاری بود.
نقی پور گفت: در طول سالجاری 19 پروژه در زمینی به مساحت 13 هزار و 203متر مربع به بهره برداری رسیده و یا آماده بهره برداری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در این حوزه 38 پروژه نیز در زمینی به مساحت 10 هزار و 933 متر مربع در حال اجرا است.
وی با اشاره به توجه ویژه به ارائه خدمات درمانی در نقاط محروم و کم برخوردار گفت: 12 پروژه در زمینی به مساحت 67 هزار و 800 متر مربع در حال بهره برداری بوده و یا آماده بهره برداری است.
نقی پور افزود: پروژه های بخش MRI بیمارستان اهر، بخش درد بیمارستان امام رضا تبریز، آشیانه هلی کوپتر اورژانس هوایی میانه ، محل سی تی اسکن160اسلایز امام رضا تبریز معاونت درمان تبریز آماده بهره برداری است. 
وی ادامه داد: 9 پروژه نیز در زمینی به مساحت 205 هزار و 800 متر مربع در حال اجرا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور تامین منابع مالی پروژه‌های کلان دانشگاه گفت: با پیگیری های صورت گرفته تهاتر مالیاتی منجر به انجام4 میلیارد و 120 میلیون ریال برای پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی تختخوابی شد.
انتهای پیام/
کاهش بار بیماری ها، اولویت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال آینده سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار