رییس پلیس راهور خبر داد؛

کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت/ اتوبان پاسداران استاندارد نیست

1402/12/26 - 16:17 - کد خبر: 110455 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت در قالب اجرای طرح نوروزی ۱۴٠۳ خبر داد. 

به گزارش نصر، فریدون قنبرزاده با بیان اینکه زمان اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند لغایت 15 فروردین ماه خواهد بود و سرعت مجاز اتوبان پاسداران را در این طرح از ۷٠ به ۶٠ کیلومتر در ساعت کاهش داده ایم، گفت: تمامی عملیات عمرانی در سطح استان با شروع طرح نوروزی و با تعامل دستگاه های اجرایی متوقف خواهند شد. همچنین در مورد تردد رانندگان پرخطر، جریمه، توقیف و معرفی به مقام قضایی برای برخورد با رانندگان پرخطر پیش بینی شده است که توقیف ساعتی و حتی تا پایان تعطیلات نوروزی، تست الکل و مواد روانگردان توسط تیم های گشت راهور مجهز در سطح استان انجام خواهد پذیرفت. 

تبریز صدرنشین جدول موارد فوتی استان/ اتوبان پاسداران استاندارد نیست 
قنبرزاده گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴٠۲ تصادفات منجر به فوت در آذربایجان شرقی به ترتیب شهرهای تبریز، مراغه، بناب، اسکو و آذرشهر دارای بیشترین موارد فوتی معابر درون شهری بودند، اکثریت تصادفات منجر به فوت شهر تبریز هم مربوط به معابر اتوبان پاسداران، دیزل آباد و پلیس راه تهران- تبریز است که به دلیل عدم استانداردسازی اتوبان و گاها عوامل انسانی و تردد عابرین گزارش شده است. 

یک سوم فوتی های تصادفات در سر صحنه 
رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی در مورد آمار روزشمار متوفیان تصادفات درون شهری استان در ۴ ماهه، آبان، آذر، دی و بهمن ماه ۱۴٠۲ هم گفت: ۳۱ درصد تصادف های منجر به فوت در سر صحنه تصادف شامل ۲۵ نفر اتفاق افتاده است، ۲۵ درصد فوتی ها شامل ۲٠ نفر در ۲۴ ساعت اول بعد از تصادف، ۲۶ درصد فوتی ها شامل ۲۱ نفر، دو الی پنج روز بعد از وقوع سانحه، ۱۲ درصد فوتی ها شامل ۱٠ نفر در ۶ الی ۱۰ روز بعد از تصادف، چهار درصد فوتی ها شامل سه نفر در ۱۱ الی ۱۵ روز بعد از تصادف، ۲ درصد شامل دو نفر فوتی در ۱۶ الی ۲۰ روز بعد از تصادف، منجر به فوت آسیب دیدگان می شود که بستگی به شدت جراحات فرد آسیب دیده دارد. 
قنبرزاده همچنین گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴٠۲، تصادفات منجر به فوت استان را ۴۱ درصد فوت در سرصحنه، ۶ درصد فوتی ها در حین انتقال به بیمارستان و ۵۳ درصد از مصدومین تصادفات رانندگی معادل ۱۲۴ نفر بعد از انتقال و در بیمارستان فوت کرده اند. اکثر موارد فوت در اثر تصادفات درون شهری کل استان ، عابرین پیاده با ۴۷ درصد، موتور سیکلت ۲۳ درصد که اکثرا بر اثر صحبت کردن با تلفن همراه و عدم توجه با جلو بوده است و رانندگان خودرو ۱۸ درصد تصادفات منجر به فوت را تشکیل می دهند که واگذاری خودرو به نوجوان فاقد گواهینامه به عنوان یک پدیده نوظهور یکی از علل اصلی این آمار است.  

آذربایجان شرقی رتبه سوم تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزی ۱۴٠۲ 
وی در ادغ اظهار کرد: متاسفانه با ۱۵ نفر فوتی در ایام طرح نوروزی سال ۱۴٠۲ در رتبه سوم کشور قرار گرفتیم و ۷۳ درصد تصادفات منجر به فوتی شمال ۱۲ نفر در طرح نوروزی ۱۴٠۲ متعلق به شهرستان تبریز بوده است و ۸٠ درصد متوفیان در معابر پرسرعت حاشیه ای تبریز، اتوبان پاسداران، دیزل اباد، کمربندی و اتوبان کسایی تبریز و شهرستان های مراغه، میانه و شبستر بود. بیشترین زمان تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزی ۱۴٠۲ را ساعات ۱۶ الی ۲٠ تشکیل می دهند. 

اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر 
رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به شروع طرح غربالگری رانندگان پرخطر در سطح استان گفت: رانندگانی که با مصرف مشروبات الکلی، قرص روانگردان، نمرات منفی به علوم پزشکی و مقام قضایی معرفی می شوند، تست های سلامت روحی و روانی روی این رانندگان انجام می پذیرد و نهایتا در دوره های روانشناسی شرکت داده می شوند. در ضمن آمار رانندگان پرخطر ۱۷٠ نفر بوده اند که به نمره منفی ۳۰ رسیده و به علوم پزشکی و مقام قضایی معرفی شده اند که در نهایت به ابطال یک مورد گواهینامه منجر شده است. 

قصور شهرداری در کنترل وضعیت منطقه بازار 
سرهنگ قنبرزاده در مورد ترافیک سنگین این روزهای منطقه بازار تبریز هم گفت: متاسفانه تا امروز شهرداری تبریز اقدامی برای کنترل عوامل سد معبر خیابان جمهوری اسلامی نداشته است و شاهد وضعیت آشفته این منطقه هستیم، چرا که دست فروشان تا لاین های وسط خیابان جمهوری را قرق کرده اند و عملا نیمی از خیابان اصلی بازار سد معبر شده است.
وی همچنین از شناسایی ۶ نقطه در تبریز و مجموعه ۱۸ نقطه دارای اشکالات هندسی در سطح استان خبر داد و گفت: بنابر مصوب شدن ۶ نقطه دارای اشکالات هندسی تبریز، مقرر شده است شهرداری تبریز اقدامات لازم را در جهت رفع این اشکالات انجام دهد که اکثرا کاربری های تجاری، درمانی و آموزشی در محدوده این نقاط قرار دارند، البته تجمیع ۹ مدرسه در تقاطع سیدلر هفده شهریور قدیم هم یکی از مسائل قابل تامل تبریز است، آیا این نقطه به غیر از تولید سفر و ترافیک در ساعات ظهر و موعد تعطیلی آورده دیگری می تواند داشته باشد؟
قنبرزاده همچنین گفت: با استفاده از خلع قانونی ساختمان مسکونی بهاران در تقاطع گلگشت تبدیل به یک مرکز پزشکی با تعداد مطب بالا شده است که یکی از علل اصلی تولید سفر و ایجاد گره های ترافیکی همین موضوع تبدیل کاربری ها است. 

قصور ۱۴ دستگاه مسئول در تصادفات منجر به فوت سال ۱۴٠۲
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی همچنین افزود: ۱۴ دستگاه استان در تصادفات منجر به فوت دخیل بودند که از جمله می توان به عدم علائم گذاری روی حفاری ها اشاره کرد. در ۵۴ مورد تصادف سال ۱۴٠۱ مقصر نقض راه به ۶۹ مورد با افزایش ۲۸٪ درصدی نقض راه ها درسال ۱۴٠۲ رسیده است. 

مراکز پزشکی تبریز، مقصد سفرهای روزانه شمالغرب کشور
فریدون قنبرزاده اضافه کرد: هم اکنون، ۷۵٠ هزار دستگاه خودرو در شهر تبریز و یک میلیون و دویست هزار خودرو در کل استان وجود دارد و با توجه به اینکه خیابان های پاستور جدید، هفده شهریور قدیم، گلگشت و نیایش دارای بیشترین مطب های پزشکی در تبریز است، این معابر عملا در روزهای زوج و ساعات بعد از ظهر قفل هستند، البته در گفتگویی که با علوم پزشکی داشتیم، گویا پزشکان به دلیل انجام عمل های جراحی در روزهای فرد، زمان فعالیت مطب های پزشکی در روزهای زوج تجمیع می شود. 

افزایش برخورد با خودروهای متخلف در سطح استان
وی با اعلام افزایش برخورد با خودروهای متخلف در استان گفت: اعمال قانون نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش برخورد با پارک دوبل، ۲۰۰ درصد افزایس در برخورد با تخلفات حادثه ساز و در کل استان ۱۰۰ درصد افزایش برخورد و کنترل تخلفات رانندگی نسبت به سال ۱۴٠۱ را در پلیس راهور آذربایجان شرقی شاهد بودیم. 

۳۱ آموزشگاه رانندگی تبریز تحت پوشش پلیس راهور استان
سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه ۳۱ آموزشگاه رانندگی با مجوز و تحت پوشش پلیس راهور استان در شهر تبریز مشغول به فعالیت و خدمات رسان به مردم هستند گفت: پنجشنبه گذشته با قصور آموزشگاه ها برای معرفی داوطلبین اخذ گواهینامه یک روزه موتور سیکلت مواجه بودیم که آموزشگاه ها به جهت اتمام پرونده های در نوبت خود، بر خلاف معرفی داوطلبین طبق حروف الفبا عمل کرده و منجر به تجمع بیش از ظرفیت خدمت پلیس راه در مقابل مجموعه شهرک آزمایش شده بودند،ضمنا همکاران ما تا پایان ساعت اداری ۲۸ اسفند ماه در مرکز تعویض پلاک و اخذ آزمون یک روزه گواهینامه موتور سیکلت آماده خدمات رسانی هستند. 
انتهای پیام/
کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت/ اتوبان پاسداران استاندارد نیست نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   ؟   ماه پیش  

کاهش سرعت مجاز راه حل تصادفات نیست!

پاسخ   رضا   ماه پیش  

یه دفعه بگو که اتوبان شهید کسایی را سنگ فرش کنم که خودروها قدم بزنن عجب رئیس راهوری داریم ما
پژوهشیار