معاون وزیر بهداشت؛

ایران تا ۳۰ سال آینده، کشوری پیر خواهد شد

1398/10/12 - 13:08 - کد خبر: 11029 نسخه چاپی

نصر: معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۳۰ سال آینده ایران کشور، پیری خواهد بود، گفت: در ایران رشد جمعیت سالمندی بسیار بالاست به طوری که در ۳۰ سال آینده ۲۵ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مریم حضرتی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: نیازهای سلامتی سالمندان پیچیده بوده و نیازمند توجه به جنبه های ساختاری و مالی است.
وی ادامه داد: سال ۲۰۲۰ سال از سوی سازمان جهانی بهداشت سال پرستار و ماما نامیده شده و در نامه ای که رییس سازمان جهانی بهداشت در دی‌ماه جاری به تمامی روسای کشورها ارسال کرده از دولت ها خواسته شده که در حمایت و سرمایه‌گذاری روی پرستاری و مامایی برای گسترش پوشش همگانی سلامت تلاش کنند.
 معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: سال ۲۰۲۰ را به دلیل اینکه پرستاران نقش موثری بر روی کاهش هزینه ها و پیشگیری از بیماری ها داشته باشند، نامگذاری کرده اند.
حضرتی اضافه کرد: ایران در ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهد شد و نیاز است خدمات مراقبتی از سالمندان بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.
وی گفت: در ۱۰ سال آینده پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا محسوب خواهد شد.
معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به خواسته پرستاران برای حذف طرح قاصدک، افزود: امیدواریم با توجه به تاکید وزیر بهداشت، این طرح هرچه زودتر برچیده شود.
وی پرداخت مطالبات معوق پرستاران را یکی دیگر از انتظارات پرستاری عنوان کرد و گفت: طرح رتبه بندی، یکی از برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت در سال آینده خواهد بود.
انتهای پیام/
ایران تا ۳۰ سال آینده، کشوری پیر خواهد شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار