خبر/

۲۷ نفر در مراغه با مواد محترقه مصدوم شدند

1402/12/23 - 09:08 - کد خبر: 110269 نسخه چاپی

نصر: مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ مراغه گفت: ۲۷ نفر در این شهرستان بر اثر استفاده از مواد محترقه مصدوم شدند که یک نفر از آنان به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اعزام شد. 

به گزارش نصر، «رسول اسدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: پنج نفر از مصدومان زن و ۲۲ نفر مرد هستند که سه نفر از آنان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
وی اضافه کرد: این تعداد با ۱۰ مورد ترومای چشم، ۱۲ مورد ترومای دست، چهار مورد ترومای سر و گردن و یک مورد سوختگی اندام تحتانی به اورژانس انتقال یافتند.
«اسدی» آماری از سن مصدومان هم ارایه و بیان کرد: پنج نفر از مصدومان تا ۶ سال و پنج نفر دیگر از هفت تا ۱۲ سال سن دارند.
به گفته وی پنج نفر دیگر بین ۱۳ تا ۱۸ سال سن دارند و تعداد مصدومان ۱۹ تا ۲۹ ساله هم سه نفر هستند؛ ضمن توجه به اینکه بیشترین تعداد مصدومان با ۹ نفر به بازه سنی ۳۰ تا ۶۰ ساله اختصاص دارد.
«اسدی» با تاکید بر اینکه این آمار تا ساعت ۸:۱۰ امروز، چهارشنبه به ثبت رسید، ادامه داد: از آنجایی که برخی از اهالی صبح امروز نیز طبق یک آیین سنتی در کنار رودخانه صوفی‌چای حضور می‌یابند و از مواد محترقه استفاده می‌کنند، احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود دارد.
به گزارش ایرنا معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مراغه از مدت‌ها قبل برای جلوگیری از تبدیل چهارشنبه‌سوری به چهارشنبه‌سوزی، از والدین خواسته بود تا با خودداری از خرید موادمحترقه خطرآفرین، نسبت به پیشگیری از وقوع حوادث دلخراش جلوگیری کنند.
امسال ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه بمب دست‌ساز و بیش از هشت هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در مراغه کشف و ضبط شد و سه کارگاه زیرزمینی تولید مواد محترقه خطرآفرین هم شناسایی و پلمب شد که بدون‌شک سهم مهمی در کنترل تعداد مصدومان داشته است.
انتهای پیام/
۲۷ نفر در مراغه با مواد محترقه مصدوم شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار