مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

الزامات زیست محیطی برای توسعه صنایع فولادی در میانه ضروری است

1402/12/22 - 15:06 - کد خبر: 110241 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: رعایت الزامات زیست محیطی برای توسعه صنایع و واحدهای تولیدی بخش فولاد در شهرستان میانه ضروری است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی مجتمع فولاد میانه و آذربایجان، افزود: ما به هیچ عنوان مخالف توسعه صنعت و کارآفرینی در شهرها و بخش های مختلف استان نیستیم، اما آنچه که قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نهاده است، غیر قابل چشم پوشی است.
وی با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده باید نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند، محل ساخت تصفیه خانه صنعتی واحدهای فولادی شهرستان میانه را چالش برانگیز خواند و اظهار کرد: این محل در حریم مسیر راه آهن میانه - تبریز قرار دارد که باید در مکان یابی آن تجدید نظر شود.
اشتری ادامه داد: توسعه واحدهای فولادی لازمه رونق اقتصادی و اشتغال زایی است، اما رعایت ضوابط زیست محیطی نیز برای توسعه واحدهای صنعتی مورد تاکید و تصریح قانون گذار است.
وی با اشاره به بررسی موضوع فوق در کمیته عوارض سبز آذربایجان شرقی در سه ماهه سوم و چهارم سالجاری، بر رفع مشکل زیست محیطی واحدهای تولید فولاد در میانه و تعامل سازنده و فشرده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هدف توسعه واحدهای مزبور همراه با رعایت کامل ضوابط زیست محیطی تاکید کرد.
اشتری وضعیت حال حاضر واحدهای فولادی به لحاظ مسایل زیست محیطی را خوب توصیف کرد.
وی هدف اصلی و مهم اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را حمایت از تولید و اشتغال در شهرستان‌ها و همچنین کمک برای واحدهای صنعتی و تولیدی اعلام کرد.
شهرستان میانه با جمعیت ۱۹۰ هزار نفر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد که یکی از قطب های تولید فولاد و نورد در کشور به شمار می رود.
میانه با مساحت پنج هزار و ۹۱۹ کیلومتر مربع وسیع ترین شهرستان آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۲۷ با جدایی از تقسیمات کشوری تابع شهرستان تبریز، تاسیس شد.
انتهای پیام/
الزامات زیست محیطی برای توسعه صنایع فولادی در میانه ضروری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار