یک روانشناس:

خلأ عاطفی در خانواده عامل بروز ناهنجاری‌ در چهارشنبه‌سوری است

1402/12/22 - 13:20 - کد خبر: 110229 نسخه چاپی

نصر: یک روانشناس اصلی‌ترین عامل بروز رفتارهای ناهنجار در چهارشنبه آخر سال را خلأ عاطفی در خانواده ارزیابی و بیان کرد: هرقدر میان اعضای خانواده صمیمیت و روابط کمرنگ‌تر شود، کانون گرم خانواده از بین می‌رود و تاثیر نامطلوبی بر تربیت فرزندان دارد.

به گزار ش نصر، سالار صمدزاده  نبود فرهنگ‌سازی و آموزش در خانواده‌ها را از دیگر عوامل زمینه‌ساز استفاده نادرست از رسم سنتی چهارشنبه‌سوری دانست و گفت: گاهی نوجوان نمی‌تواند هیجان‌ها و احساسات خود را به‌صورت صحیح تخلیه کند و برای اثبات بزرگ‌منشی و خودنمایی متوسل به انجام کارهای خطرناک و غیرمعقول می‌شود. ما در راستای جلوگیری از بروز اینگونه هیجان‌ها باید فرهنگ‌سازی، استفاده از روش‌های درست تربیت و آموزش مناسب در خانواده‌ها را انجام دهیم و مراسمی برگزار کنیم که جوانان در آنجا به شیوه صحیح انرژی خود را تخلیه کنند.
وی بر لزوم همراهی خانواده‌ها با فرزندان تاکید کرد و افزود: جوانان و نوجوانان کنجکاو هستند و خانواده‌ها نباید این غریزه را سرکوب کنند، بلکه باید فرزندان خود را راهنمایی و هدایت کنند.
صمدزاده به تاثیر عوامل محیطی بر رفتار جوانان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: فضای محیطی خانواده‌ای که در کنار هم و در آرامش این آداب و رسوم سنتی را بجا می‌آورند کاملاً متفاوت با خانواده‌ای است که همیشه در تشنج، اضطراب و درگیری است.
وی افزود: خانواده‌ها در شب چهارشنبه‌سوری با تهیه وسایل استاندارد همراه فرزندان خود باشند تا از وارد شدن خسارت جانی، مادی و معنوی برای خود و دیگران جلوگیری کنند. همچنین کودکان، جوانان و نوجوان برای پیشگیری از ایجاد خسارت باید با عوامل و نیروهای انتظامی همکاری کنند.
انتهای پیام/
خلأ عاطفی در خانواده عامل بروز ناهنجاری‌ در چهارشنبه‌سوری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار